Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wille5
    • July 2003
    • 2

    [Nu är ju gjort gjort och auktionen går ju inte att göra om. Personligen tycker jag dock att en ursäkt till säljarna kan vara på sin plats. Som ett förslag tycker jag också att föreningen skulle kunna efterskänka arvodet på 10-20 % på utropen nr. 300-510.


    Bra förslag Patrik det är ju alltid något.

    Mvh Wille

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av wille5
      [ Personligen tycker jag dock att en ursäkt till säljarna kan vara på sin plats.
      Mvh Wille
      Ursäkten är väl redan gjord i inlägg 184 - eller räcker inte "tusen gånger"
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • LLL
        • July 2009
        • 328

        Låter som att ett besök på Bollmoras auktion i stockholm kanske kan vara lärorikt :-)

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          Ursprungligen postat av LLL
          Låter som att ett besök på Bollmoras auktion i stockholm kanske kan vara lärorikt :-)
          Ja, det hade det säkert varit. De har ju en lång tradition av auktioner. Vi är fortfarande ganska nya på detta och i år växte mängden utrop med 50% och vi nådde en kritisk nivå där just hanteringen av listorna inte funkade.

          Som jag skrev ovan. Nästa år kommer listorna att vara skapade i förväg. Förhandsanmälningarna fungerar så bra nu att det går att använda som underlag.
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • LLL
            • July 2009
            • 328

            Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
            Ja, det hade det säkert varit. De har ju en lång tradition av auktioner. Vi är fortfarande ganska nya på detta och i år växte mängden utrop med 50% och vi nådde en kritisk nivå där just hanteringen av listorna inte funkade.

            Som jag skrev ovan. Nästa år kommer listorna att vara skapade i förväg. Förhandsanmälningarna fungerar så bra nu att det går att använda som underlag.

            Alla är barn i början. är helt övertygad om att det blir bättre nästa år.

            Kommentar

            • olof b
              • March 2005
              • 262

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Ursäkten är väl redan gjord i inlägg 184 - eller räcker inte "tusen gånger"
              Daniel skrev:

              "Jag ber om tusen gånger om ursäkt för den fördröjning och irritation misslyckandet med listorna skapade."

              Jag tolkar det som en ursäkt till besökarna och inte till säljarna.

              mvh

              olof
              Malmö Lund Cycle Chic:
              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1103

                Ursprungligen postat av olof b
                Daniel skrev:

                "Jag ber om tusen gånger om ursäkt för den fördröjning och irritation misslyckandet med listorna skapade."

                Jag tolkar det som en ursäkt till besökarna och inte till säljarna.

                mvh

                olof
                Det var en ärligt menad ursäkt till alla som var på auktionen: säljare, köpare och andra besökare, från mig personligen (dvs inte föreningen) eftersom jag jobbat med den del som strulade. Jag skrev den i princip innan auktionen var avslutad.
                Malmö Akvarieförening
                no hope, no harm, just another false alarm

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av olof b
                  Daniel skrev:

                  "Jag ber om tusen gånger om ursäkt för den fördröjning och irritation misslyckandet med listorna skapade."

                  Jag tolkar det som en ursäkt till besökarna och inte till säljarna.

                  mvh

                  olof
                  Nu har jag iofs inte varit på auktionen denna gången tyvärr, men jag var på MAF:s första auktion för några år sedan. Tyvärr var det lite av samma strul även den gången med poster som blev uppradade så de som kom med i början fick ett helt annat pris än de som var på den andra halvan.
                  Nu är det sådant som händer, och Daniel har bett om ursäkt för alla problem som kom upp på auktionen, vad ska han mer göra? Be just säljarna om ursäkt, det är precis vad han gjort ju...

                  Att ge tillbaka de 10-20% som föreningen tar som "avgift" låter bara löjligt, dels gör de auktionen med allt jobb det innebär helt ideelt, sedan ovanpå detta har de troligen fortfarande hyror och andra fasta utgifter ändå som inte kommer att bli mindre.
                  Nej, var istället glad att de fixar till en auktion som förhoppningsvis blir bättre för varje år, och kanske du kan hjälpa till själv istället så det löper bättre nästa gång?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Johan0201
                    • June 2007
                    • 708

                    Om man nu ska se det negativa så hade det gärna fått finnas fler korvar till försäljning, men som daniel säger så om man har 50% mer än förra året så kanske man kan förstå att man inte köper hem några jättemängder med korv
                    1* 540 liter med SA/CA ciklider
                    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                    www.tvspel.ifokus.se

                    Kommentar

                    • olof b
                      • March 2005
                      • 262

                      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                      Det var en ärligt menad ursäkt till alla som var på auktionen: säljare, köpare och andra besökare, från mig personligen (dvs inte föreningen) eftersom jag jobbat med den del som strulade. Jag skrev den i princip innan auktionen var avslutad.

                      Accepteras!
                      Malmö Lund Cycle Chic:
                      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Nu har jag iofs inte varit på auktionen denna gången tyvärr, men jag var på MAF:s första auktion för några år sedan. Tyvärr var det lite av samma strul även den gången med poster som blev uppradade så de som kom med i början fick ett helt annat pris än de som var på den andra halvan.
                        Nu är det sådant som händer, och Daniel har bett om ursäkt för alla problem som kom upp på auktionen, vad ska han mer göra? Be just säljarna om ursäkt, det är precis vad han gjort ju...

                        Att ge tillbaka de 10-20% som föreningen tar som "avgift" låter bara löjligt, dels gör de auktionen med allt jobb det innebär helt ideelt, sedan ovanpå detta har de troligen fortfarande hyror och andra fasta utgifter ändå som inte kommer att bli mindre.
                        Nej, var istället glad att de fixar till en auktion som förhoppningsvis blir bättre för varje år, och kanske du kan hjälpa till själv istället så det löper bättre nästa gång?
                        Kunde inte sagt det bättre själv
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • olof b
                          • March 2005
                          • 262

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Nu är det sådant som händer, och Daniel har bett om ursäkt för alla problem som kom upp på auktionen, vad ska han mer göra? Be just säljarna om ursäkt, det är precis vad han gjort ju...

                          Att ge tillbaka de 10-20% som föreningen tar som "avgift" låter bara löjligt, dels gör de auktionen med allt jobb det innebär helt ideelt, sedan ovanpå detta har de troligen fortfarande hyror och andra fasta utgifter ändå som inte kommer att bli mindre.
                          Nej, var istället glad att de fixar till en auktion som förhoppningsvis blir bättre för varje år, och kanske du kan hjälpa till själv istället så det löper bättre nästa gång?
                          En auktion blir ju inte bara till av att någon arrangerar den utan det krävs även säljare och köpare. Om det inte finns förtroende för organisatören bland säljarna kommer de inte att ta med gods till nästa års auktion och då blir den inte bättre.
                          Därför jag tycker det är av intresse att föreningen reder upp det här på ett bra sätt.

                          mvh

                          olof
                          Malmö Lund Cycle Chic:
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Jag är mest tacksam att dem ordnar en Auktion vart år och det arbete som dem lägger ner på det,sen går det alltid göras bättre men så är det med det mesta i livet...Men som sagt jag var där och det var inte var det för att tjäna en massa pengar då ska man nog fan byta Hobby om man nu tror att man ska bli rik på sin Hobby....själv tycker jag bara att det är roligt att träffa alla likasinnande igen och att försöka göra nåt fynd men det är min åsikt.
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av olof b
                              En auktion blir ju inte bara till av att någon arrangerar den utan det krävs även säljare och köpare. Om det inte finns förtroende för organisatören bland säljarna kommer de inte att ta med gods till nästa års auktion och då blir den inte bättre.
                              Därför jag tycker det är av intresse att föreningen reder upp det här på ett bra sätt.

                              mvh

                              olof
                              Tycker man ska ställa sig frågan är man där för att tjäna på sin Hobby eller är man där för att förmedla ut sina saker till andra efter som man inte behöver dem längre och själv göra några fynd?Själv går jag till Auktion för att ropa in så billigt som möjligt om det går,även har jag den tanke när jag ska sälja att man kanske inte får det man vill ha alla gånger
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av olof b
                                En auktion blir ju inte bara till av att någon arrangerar den utan det krävs även säljare och köpare. Om det inte finns förtroende för organisatören bland säljarna kommer de inte att ta med gods till nästa års auktion och då blir den inte bättre.
                                Därför jag tycker det är av intresse att föreningen reder upp det här på ett bra sätt.

                                mvh

                                olof
                                Jag förstår vad du menar, men det ser lite ut som bara en massa gnäll på arrangören som gjort så gott de kunde. Allt kan inte funka klockrent var gång, spelar ingen roll om det är en auktion, köra en tvätt i tvättmaskinen, att köpa kaffebröd som kan vara döbakt eller vad som...

                                De flesta tycks ha förstått problemet/problemen som uppstod och dessa är förhoppningsvis uppklarade till nästa år.
                                Nej, ge istället en stor eloge till de som helt ideelt tar på sig sådana här spektakel, så alla vi andra kan ha trevligt och bara flyta med!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...