Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan0201
    • June 2007
    • 708

    Så ja, en kvart kvar till auktionen börjar! Det är gott om folk här och det finns massor av fiskar och växter att välja mellan

    tänkte lägga upp ett par bilder här med det tyckte inte iPhonen så det får vänta:-)
    1* 540 liter med SA/CA ciklider
    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

    www.tvspel.ifokus.se

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      Live från auktionen :

      Ropade precis in ett 2226 eheim för 160kr, sjukt billigt om det funkar :P

      Kommentar

      • Johan0201
        • June 2007
        • 708

        Ja det finns ju lite kap att göra om man vet vad man letar efter:-)
        1* 540 liter med SA/CA ciklider
        9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

        www.tvspel.ifokus.se

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          Vilken katastro!

          Det mesta strulade med listorna. Vi (jag) hade lagt ner massor av krut på registreringsförfarandet eftersom det varit en pina tidigare år och tagit massor av tid. Det funkade som smort och vi satt alla och var jättenöjda under incheckningen.

          Sedan gick det åt helvete.

          Att skriva ut listorna har vi gjort från Excel varje år utan större problem. I år funkade det inte som alla märkte, och det skapade massor av förseningar, vilket naturligtvis är både organisatoriskt besvärligt och påfrestande och irriterande!

          Det var jag som skulle skriva ut listorna, precis som tidigare år, men det gick fel i princip varje gång. Felet blev vid randomfunktionen som skulle slumpa fram turorningen. Plöstligt sorterades listorna bara delvis, så att raderna inte stämde. Jag har gjort precis så varje år utan problem tidigare...

          Det handlar naturligtvis om ett handhavandefel från min sida. Den enda anledningen jag kan komma på är att jag bytte till MS Office på Mac (från windows) för knappt en månad sedan och att jag därför kanske gjorde fel när jag skulle markera området som skulle sorteras slumpmässigt, och jag gjorde det tydligen gång på gång.

          Jag ber om tusen gånger om ursäkt för den fördröjning och irritation misslyckandet med listorna skapade.

          Nästa år ska jag hålla mig i bakgrunden och vara nöjd över hur smidigt incheckningen funkar jämfört med tidigare år. Utskriften av listorna får någon annan ta hand om.

          Problemet är att det konstigt nog inte tycks finnas någon av våra knappt ett hundra medlemmar som medger att de kan hantera en dator...

          Hoppas i alla fall att någon blev nöjd över fynd och försäljningar.
          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 14 March 2010, 16:03.
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • Piggelin-swe
            • February 2010
            • 15

            Va bra att du skrev, som ny så kändes det som att det var första gången ni hade auktion och inget var bra. Gick ganska tidigt blev kanske bättre sen. utan din text så hade jag nog inte kommit fler gånger.
            Men nu finns det hopp.

            Program osv kan vara ett helsike men det är bara att göra ett test innan så man vet att allt fungerar. Bara en sådan sak att stå o fibbla med en duk när man har börjat. Det skall vara klart innan. Men det är nog som du säger att alla vill vara med men ingen vill göra något. Så heder till er som gör en massa som sällan får tack.

            Till er andra se till att hjälpa till så det blir en bra auktion som man kan minnas och glädjas åt.

            Kommentar

            • miluhe
              • June 2006
              • 2090

              Tycker alltid auktionen är skoj, så även i år. Att det blir lite strul stör inte mig.
              Fick hem många fina växter o 5 st goldancistrus

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                Uj, va trött jag är nu (helt väck i huvudet )efter en hel dags auktion
                Fick sålt allt utom 1 grej så hyffsat nöjd är jag
                Pallade inte vänta på pengarna, de får sättas in på mitt konto....

                Har ringt efter pizza sen somnar jag nog i soffan zzzzzzzzzz
                / dtoppen /

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Jag får ta mig i akt och tackar för en trevlig Auktion det blev Div Pumpar med hem
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    Nu är jag hemma också. Helt slut i huvudet (fast det verkade jag ju vara redan i början av auktionen också...

                    Själv han jag inte buda på en endaste utrop. Nu när jag kommer hem inser jag att det enda jag ätit idag är en chockladboll, en kopp kaffe och en coca cola. Det blev inte ens frukost i morse. Nu blir det hämtpizza, sen lär jag somna framför tvn...
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • Mona
                      • October 2002
                      • 840

                      Jättekul att träffa/se alla igen. Incheckningen gick supersmidigt och jag tycker att ni kunde ha skippat listorna (lite snabbare) när det inte funkade, det gick lika bra att läsa från projektorn.

                      Jag fick en massa räk-fynd med mig hem och slapp ta hem det jag hade med mig...nu är det inkoppning som gäller resten kvällen.
                      Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                      Kommentar

                      • olof b
                        • March 2005
                        • 262

                        Jag vill ogärna vara den som klagar men som säljare är jag faktiskt jättemissnöjd med att av 510 utrop lottades de 300 första utropen bland bara ett fåtal (10 st?) försäljare.

                        Alla vi andra försäljare + det som fanns kvar efter de 300 första utropen lottades bland de sista 210 utropen.

                        Dessutom trycktes det ut listor för de första 300 utropen men inte för de sista 210.

                        Jag tycker inte att det var rättvist för oss som inte fick vara med och sälja på de 300 första utropen.

                        mvh

                        olof
                        Malmö Lund Cycle Chic:
                        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          Håller fullständigt med Olof det var lite av en dissaster, fick ju skänka bort mina grejer på slutet tyvärr.
                          Inte fair det minsta.
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            Tycker ändå att det trots lite klydd här å där flöt på ganska bra idag!
                            Det jag störde mig på mest var dessa miljontals småpåsar från en och samma säljare!
                            Tackar Daniel och alla andra inblandade för allt jobb ni har lagt ner!!

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Johan0201
                              • June 2007
                              • 708

                              Tack för en trevlig dag! Måste dock tyvärr hålla med om att det var lite amatörmässigt att börja pilla med bildduken och projektorn när klockan redan passerat 1215.
                              Men annars var det en riktigt bra dag med en massa klipp!
                              Nu simmar det 4 fina texasciklider i SA/CA karet!
                              Återigen tack!! =)
                              1* 540 liter med SA/CA ciklider
                              9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                              www.tvspel.ifokus.se

                              Kommentar

                              • drd
                                • March 2004
                                • 5586

                                Håller just på att rensa växtmöget jag köpte som var rena skämtet tyvärr.
                                Nån jävla flytväxt som var i sämre skick än farsans förra 65 tusenmila 745:a från 91 och en satans massa smått crap som skulle vara javaormbunke men det jag missa var tyvärr att det var typ 120 microskopiska småsticklingar som inte är helt kul att pilla fast på nåt ställe så det växer vidare.....suck
                                ________________________________________________

                                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...