SARFaktuellt och KlubBAKtuellt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    SARFaktuellt och KlubBAKtuellt

    Ramlade ner 2 föreningstidningar i brevlådan idag.

    Dels SARFaktuellt som kom ut med sitt första nummer under årets slutskede. Tyvärr har det ju funkat dåligt med denna tid nu under en längre tid men vi får hoppas att nu äntligen tidningen börjar komma ut igen. Detta nummer var i alla fall riktigt bra och innehöll intressanta artiklar av Jesper Flygare (om fiskparadiset Samoa!!), Anita Persson (om Aphyosemion gabunense) och Ronny Lundkvist (om Mangrovegambusian).
    SARFaktuellt får man om man är medlem i en SARF-förening och jag fick ett ex av tidningen både när jag höll föredrag i Malmö Akvarieförening och i ett utskick från Bollmora Akvarieklubb (där jag är medlem).

    Dels KlubBAKtuellt som är en medlemstidning för Bollmora Akvarieklubb. En alltrid lika trevlig och intressant tidning för en förening som verklligen sjuder av aktivitet. Synd bara att det har lagt sina medlemsmöten så långt bort. Nåväl, nu kan man åtminstone läsa om dessa och dessutom finns det ofta också flera intressanta akvaristiska artiklar i deras tidning.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Håller med om att ett medlemskap i Bollmora är värt pengarna tack vare deras tidning. Alltid kul läsning och så får man tillgång till deras forum.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ramlade ner 2 föreningstidningar i brevlådan idag.

      Dels SARFaktuellt som kom ut med sitt första nummer under årets slutskede. Tyvärr har det ju funkat dåligt med denna tid nu under en längre tid men vi får hoppas att nu äntligen tidningen börjar komma ut igen. Detta nummer var i alla fall riktigt bra och innehöll intressanta artiklar av Jesper Flygare (om fiskparadiset Samoa!!), Anita Persson (om Aphyosemion gabunense) och Ronny Lundkvist (om Mangrovegambusian).
      SARFaktuellt får man om man är medlem i en SARF-förening och jag fick ett ex av tidningen både när jag höll föredrag i Malmö Akvarieförening och i ett utskick från Bollmora Akvarieklubb (där jag är medlem).
      Jag håller med dig, det var ett riktigt bra nummer och mycket läsvärt. Som bonus betydligt snyggare omslag än tidigare, det kändes mycket mer modernt och lockande att läsa än den tidigare omslagsdesignen som nog hade rätt många år på nacken. Hoppas verkligen SARF-aktuellt fortsätter i det här spåret.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      Arbetssätt...