Vandrarhem och möteslokal i Göteborg för Poeciliaträff

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Vandrarhem och möteslokal i Göteborg för Poeciliaträff

    Våren 2011 kommer Poecilia Scandinavia att ha sin stora helgträff här i Göteborg/Göteborgstrakten. Det blir en träff över 3 dagar med föredrag, samkväm och auktion.
    Trots att träffen innehåller mycket brukar paketpriset för hela evenemanget vara mycket lågt och vi brukar t.ex. bo på vandrarhem. Dessvärre är det få (om ens några) vandrarhem i Göteborg som tillhandahåller en möteslokal där minst 60 personer skall kunna få plats. Därför söker vi (några Poecilia-medlemmar i Gbg) med ljus och lykta efter en billig möteslokal som ligger inom promenadavstånd från ett vandrarhem.
    Någon som har några bra tips som vi kan arbeta vidare på?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Kanske för långt för Göteborg men i vår är Björkäng färdigrenoverat.
    boende finns o gamla skolsalen ingår.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Kanske för långt för Göteborg men i vår är Björkäng färdigrenoverat.
      boende finns o gamla skolsalen ingår.
      Låter mycket intressant - hur många sängplatser finns det där
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #4
        Där finns ca 25 färdiga platser idag Men arbetet är i full gång för o få igång lika många till så 60 är inga problem till våren.
        Bägge köken samt alla toaletter är i det närmaste också klara idagsläget.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Där finns ca 25 färdiga platser idag Men arbetet är i full gång för o få igång lika många till så 60 är inga problem till våren.
          Bägge köken samt alla toaletter är i det närmaste också klara idagsläget.
          Ok - vi borde kanske träffas och prata igenom detta vid tillfälle.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Om det blir "flyttat" från Göteborg till Björkäng/"kajs hotell" så kan ni räkna med mig!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              Om det blir "flyttat" från Göteborg till Björkäng/"kajs hotell" så kan ni räkna med mig!
              Så du är så lite intresserad av levandefödare att du inte ids masa dig upp till Göteborg om det blir här
              Vi räknar nog med att ALLA som är intresserade av levandefödare och bor i västsverige kommer oavsett om det blir i Göteborg eller Björkäng/Varberg
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Ok - vi borde kanske träffas och prata igenom detta vid tillfälle.
                Kör förbi ditt onsdag kväll Slår en signal o kollar m du är ledig då.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #9
                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Kör förbi ditt onsdag kväll Slår en signal o kollar m du är ledig då.
                  OK - antar du menar nästa onsdag
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • nille
                    • March 2002
                    • 323

                    #10
                    Besökte Göteborg i somras i samband med U2´s spelningar på Ullevi.
                    Vi sov på Dalagärde vandrarhem,spenderade inte mycket tid där men,passerade på väg till våtat rum på andra våningen en stor samlingsyta som väl egentligen är för samkväm ,men mycket väl borde kunna fungera som som möteslokal,även restaurangen var väl tilltagen med goda utrymmen.

                    Kanske något att kolla upp?

                    Niclas

                    niclas

                    Kommentar

                    • lilleulv
                      • July 2007
                      • 208

                      #11
                      vandrarhem....

                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Kör förbi ditt onsdag kväll Slår en signal o kollar m du är ledig då.
                      Du kan väll ta dig så långt Tummen. Jag kommar 100% med från Lund, men så klart ju mindra avstand ju bättre.
                      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av nille
                        Besökte Göteborg i somras i samband med U2´s spelningar på Ullevi.
                        Vi sov på Dalagärde vandrarhem,spenderade inte mycket tid där men,passerade på väg till våtat rum på andra våningen en stor samlingsyta som väl egentligen är för samkväm ,men mycket väl borde kunna fungera som som möteslokal,även restaurangen var väl tilltagen med goda utrymmen.

                        Kanske något att kolla upp?

                        Niclas

                        www.malmoakvarieforening.se
                        Låter klart intressant - tack för tipset
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Raskens
                          • April 2006
                          • 933

                          #13
                          Här är ett alternativ som du kan titta på. Det ligger en "bit" utaför Gbg. men är väldigt fint. http://www.tvaskyttlar.com/valkommen.htm
                          Agneta

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #14
                            Ursprungligen postat av Raskens
                            Här är ett alternativ som du kan titta på. Det ligger en "bit" utaför Gbg. men är väldigt fint. http://www.tvaskyttlar.com/valkommen.htm
                            Ser fint ut, men låter för dyrt - det är ju trots allt ett konferenshotell.

                            Ett paketpris för middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, frukost lördag och söndag och två övernattningar, hyra av konferenslokal bör hamna på strax över tusenlappen per person och det är nog omöjligt att komma ner till om det är hotellstandard
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Raskens
                              • April 2006
                              • 933

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ser fint ut, men låter för dyrt - det är ju trots allt ett konferenshotell.

                              Ett paketpris för middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, frukost lördag och söndag och två övernattningar, hyra av konferenslokal bör hamna på strax över tusenlappen per person och det är nog omöjligt att komma ner till om det är hotellstandard
                              Hotell e de inte utan små stugor. Fast jag har aldrig bott där så jag har inte en susning vad det kostar. Bara varit där på julmarknad
                              Men när man surfar runt lite finns ju inte nått pris vad jag såg och det tyder väl på att det är dyrt kan man tro
                              Agneta

                              Kommentar

                              Arbetssätt...