Auktion i Haninge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erik l
    • July 2005
    • 308

    Auktion i Haninge

    Ja då är det dax för en bra Auktion med massor av fynd.
    Så missa inte den 8/11 I Haninge

    ________________
    mvh erik l
  • Olivin
    • July 2006
    • 573

    #2
    16 tomma akvarier redo för påfyllning, årets sista auktion i Mälardalen....hoppas ni är många som tänkt sälja
    Medlem i VAAF www.vaaf.se

    Kommentar

    • LLL
      • July 2009
      • 328

      #3
      Jag ska dit. Blir min första auktion så det ska bli grymt spännande

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Ja vafan, missade både Spånga och Bollis i år. Men Haninge är ju nästan nästgårds så det blir det garanterat, behövs lite påfyllning i karen

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Combat.Pippi
          • December 2007
          • 45

          #5
          oja dit skall jag i alla fall... får man inte missa....

          Kommentar

          • Martin_Blomberg
            • January 2008
            • 256

            #6
            Ursprungligen postat av erik l
            Ja då är det dax för en bra Auktion med massor av fynd.
            Så missa inte den 8/11 I Haninge

            http://www.haningeakvarieforening.se...torauktion.htm
            Jag har en hel del växter, fiskar och belysning som jag tänkte sälja där. Men nu ser jag att man måste vara medlem för att sälja... Det behövde man ju inte på Bollmoras auktion. Varför skrämma bort potentiella säljare med denna regel?

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #7
              Tror ni det kommer att finnas dylika småttingar till salu:
              Hantel, red shoulder ~5 st

              Guldsöm ~5st

              Någon Geophagus 4-7st
              Altifrons:

              Tuppkam:

              Orange head Tapajós:
              Checking out...

              Kommentar

              • erik l
                • July 2005
                • 308

                #8
                Ursprungligen postat av Martin_Blomberg
                Jag har en hel del växter, fiskar och belysning som jag tänkte sälja där. Men nu ser jag att man måste vara medlem för att sälja... Det behövde man ju inte på Bollmoras auktion. Varför skrämma bort potentiella säljare med denna regel?
                Nu vet jag iof inte orsaken för Haninges del men har för mig att det varit lika på flera ställen tidigare.

                Obs Det är inget krav att vara medlem i Haninges Akvarieförening. utan endast en Sarf ansluten förening. Men lär nog poängtera att det gäller bara för säljare.

                Har du ingen bekant som kan hjälpa dig sedan så ansluter du säkert dig till någon förening så då fungerar det ju lättare och det är ju fördelar å :-)

                Alla är välkommna att handla och fynda. Så passa på för kul är det med auktioner och tänk så roligt det är när man kommer hem med nya firrar.
                ________________
                mvh erik l

                Kommentar

                • erik l
                  • July 2005
                  • 308

                  #9
                  Ursprungligen postat av Olivin
                  16 tomma akvarier redo för påfyllning, årets sista auktion i Mälardalen....hoppas ni är många som tänkt sälja
                  Har du inte fyllt karen ännu Hoppas du hittar mycket skoj firrar och självklart så bjuder du ju inte på det jag ropar på ha ha ha

                  Blir kanonskoj och kul att ses igen :-) hade
                  ________________
                  mvh erik l

                  Kommentar

                  • Combat.Pippi
                    • December 2007
                    • 45

                    #10
                    ha ha... erik jag skall bjuda på allt du bjuder på.... ha ha... Martin: jo har hört också att man skall vara medlem i någon förening om man skall sälja.. fattar inte det heller varken bollis eller spånga har det... har förståt att denna förening är den som haft dessa auktioner längst och kanske ligger det kvar då massa från dinotiden då dessa skaffade första auktionen...men att vara med i en förening av något slag är ju alltid till fördel...dessa gör faktisk en hel del för fiskintresserade.. ungdomar får erfarenhet och vuxna kan ge råd till varandra och även åka på olika saker tillsammans mm... dre: har tjatat på en polare till mig att komma till auktionen med massa ciklider får se om vi lyckas att övertala honom att komma och sälja...

                    Kommentar

                    • DaRe

                      • June 2009
                      • 2227

                      #11
                      Ursprungligen postat av Combat.Pippi
                      dre: har tjatat på en polare till mig att komma till auktionen med massa ciklider får se om vi lyckas att övertala honom att komma och sälja...
                      Ok,

                      jag har aldrig varit på auktion så det kanske vore intressant, men när jag tänker över läget så kommer jag inte att ha hunnit dra igång mitt 936 liters till dess. Det ska rengöras möbleras köras in med tetror...
                      Checking out...

                      Kommentar

                      • Martin_Blomberg
                        • January 2008
                        • 256

                        #12
                        Ursprungligen postat av Combat.Pippi
                        ha ha... erik jag skall bjuda på allt du bjuder på.... ha ha... Martin: jo har hört också att man skall vara medlem i någon förening om man skall sälja.. fattar inte det heller varken bollis eller spånga har det... har förståt att denna förening är den som haft dessa auktioner längst och kanske ligger det kvar då massa från dinotiden då dessa skaffade första auktionen...men att vara med i en förening av något slag är ju alltid till fördel...dessa gör faktisk en hel del för fiskintresserade.. ungdomar får erfarenhet och vuxna kan ge råd till varandra och även åka på olika saker tillsammans mm... dre: har tjatat på en polare till mig att komma till auktionen med massa ciklider får se om vi lyckas att övertala honom att komma och sälja...
                        Precis min tankegång "...kanske ligger det kvar då massa från dinotiden då dessa skaffade första auktionen."

                        Men för mig är det bara massa onödigt arbete att bli medlem i en klubb:
                        1. Det finns ingen klubb i närheten av där jag bor (Norrort Stockholm och Spånga är för långt bort).
                        2. Det finns ingen tid att närvara vid klubbmöterna, utan har jag frågor ställer jag dem på nätet.
                        3. Om jag nu har grejer som jag vill sälja på akvarieauktionen så vill jag inte dessutom spendera en tid på att först registrera mig och betala för medlemskap i en klubb som jag sen inte kommer att ha kontakt med i alla fall.

                        Därför undrar jag vad motiveringen till denna regel är?

                        Kommentar

                        • kula
                          • September 2009
                          • 7

                          #13
                          yes kanon med en auktion. :-) klart jag åker till Haninge gillar auktioner skarpt sedan är det lustigt att man sällan kommer hem med det man tänkt:-)

                          Kommentar

                          • Combat.Pippi
                            • December 2007
                            • 45

                            #14
                            när en polare till mig skulle sälja så frågade de i vilken klubb de var med i när han kom för att ta ut några lappar......han såg ut som ett stort frågetecken vadå förening svarade han???- har aldrig behövt det förr på de andra auktionerna.. han hade stått och packat hela morgonen för att ha med sig några firrar till auktionen i Haninge... då frågade dom om han tänkt gå med i någon... jadå sa han vet bara inte vilken... då sa de okey för den här gången får det gå då...så han fick sälja tillslut i alla fall... han som satt där snackade om redovisning av pengarna vart de tog vägen mm som var så viktig fattade noll själv om vad han menade när polaren frågade mig om det...

                            Kommentar

                            • kula
                              • September 2009
                              • 7

                              #15
                              Nu står det inte på!! Söndag kommer snart. och otålig som få :-) vill shoppa nu. vattenbyten i morgon nu så akvarierna är redo för ny tillskotten
                              Hoppas det kommer corydoras på auktionen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...