stor auktion i spånga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Combat.Pippi
    • December 2007
    • 45

    stor auktion i spånga

    då är det dax för spånga att ha en auktion den 4oktober....

    skall bli intressant och se om den blir sämre eller bättre än förra året ....

    buden brukar gå lågt och köparna vinner mest´på buden... det brukar vara allt från guppy till malawi några malar och svärdbärare där i mellan lite växter och annat tillbehör som fiskmat och stenar mm kommer att utropas ...

    kanske hittar just du den fisken du just nu är ute efter för ett skapligt pris, auktionen är perfekt för dem som har vill ha lite att bita i som svåra fiskar att testa med för ett skapligt pris och till de som är nybörjare och vill få tag i lätta firrar kommer det också att finnas enhel del...

    auktionen går av stapeln söndagen 4 oktober i sundbyskolan som ligger på sundbyv 88... det kommer att komma upp skyltar som visar vägen när närmar sig spånga...

    alla är välkommna om man är intresserad av att sälja någon fisk så kan man titta in på.. eller bara kolla in något jag missat

  • Martin_Blomberg
    • January 2008
    • 256

    #2
    Ursprungligen postat av Combat.Pippi
    då är det dax för spånga att ha en auktion den 4oktober....

    skall bli intressant och se om den blir sämre eller bättre än förra året ....

    buden brukar gå lågt och köparna vinner mest´på buden... det brukar vara allt från guppy till malawi några malar och svärdbärare där i mellan lite växter och annat tillbehör som fiskmat och stenar mm kommer att utropas ...

    kanske hittar just du den fisken du just nu är ute efter för ett skapligt pris, auktionen är perfekt för dem som har vill ha lite att bita i som svåra fiskar att testa med för ett skapligt pris och till de som är nybörjare och vill få tag i lätta firrar kommer det också att finnas enhel del...

    auktionen går av stapeln söndagen 4 oktober i sundbyskolan som ligger på sundbyv 88... det kommer att komma upp skyltar som visar vägen när närmar sig spånga...

    alla är välkommna om man är intresserad av att sälja någon fisk så kan man titta in på.. eller bara kolla in något jag missat

    http://home.swipnet.se/spangaakvarieforening/saf-a.html
    En fråga: Vad händer om tar med fisk som sedan inte blir såld? Måste man som säljare då stanna kvar helt till fisken är såld/auktionen är slut?

    Kommentar

    • Combat.Pippi
      • December 2007
      • 45

      #3
      oftast är man kvar hela auktionen så att man får med sig det som inte blir sålt och får sina pengar i handen... skulle man inte vilja det utan vill åka där ifrån tidigare så kan man lämna sitt bankkontonr och få pengar insatta, fiskarna blir det svårare med att skicka i så fall får man skänka dem till föreningen de har en lokal nere i huset med massor av akvarium som de kan stoppa fisken i... men oftast blir de flesta fiskar inropade kanske inte till ett jättepris men ett hem får de oavsett...

      Kommentar

      • kula
        • September 2009
        • 7

        #4
        Spånga ja det blir en höjdare jag hoppas på lika kul auktion som vanligt och väntar otåligt Vill ha nya Fiskar i karen och perfekt att kunna köpa billigt och bra.

        Klart att jag kommer Hoppas på mycket folk och roliga billiga köp

        Kommentar

        • Martin_Blomberg
          • January 2008
          • 256

          #5
          Ursprungligen postat av Combat.Pippi
          oftast är man kvar hela auktionen så att man får med sig det som inte blir sålt och får sina pengar i handen... skulle man inte vilja det utan vill åka där ifrån tidigare så kan man lämna sitt bankkontonr och få pengar insatta, fiskarna blir det svårare med att skicka i så fall får man skänka dem till föreningen de har en lokal nere i huset med massor av akvarium som de kan stoppa fisken i... men oftast blir de flesta fiskar inropade kanske inte till ett jättepris men ett hem får de oavsett...

          Är det möjligt att få pengar i handen så snart fiskarna är sålda? Mot slutet av auktionen brukar man ju inte ha kvar så mycket pengar, men köplusten är kvar :-)

          Kommentar

          • Combat.Pippi
            • December 2007
            • 45

            #6
            tyvärr så kan man ej få pengar innan auktionen är slut... brukar ta med pengar ungefär 1000 -1500 kr själv... buden brukar bli rätt låga på spånga så den brukar räcka långt....många gånger har man pengar kvar när man åker där ifrån med

            Kommentar

            • erik l
              • July 2005
              • 308

              #7
              Wieee den får man inte missa lär ju fynda och jisses så mycket fisk o dyl man får för sina pengar

              Glöm inte Söndag

              Ps byt vatten i karen så många fiskar får plats
              ________________
              mvh erik l

              Kommentar

              • kula
                • September 2009
                • 7

                #8
                Ja jag hoppas hitta några kul lev födare och det brukar ju finnas på Spångas auktion samt nån killi ja det blir skoj. hoppas utbudet blir lika bra som alltid :-)

                Kommentar

                • Combat.Pippi
                  • December 2007
                  • 45

                  #9
                  hur många poster det är nu

                  en liten fågel viskade i mitt öra att det just nu var över 600 poster...mer hoppas vi på.... och att vi blir många som fyndar....

                  Kommentar

                  • maggan55
                    • September 2008
                    • 219

                    #10
                    Jag hoppas hitta CR och CB.

                    Kommentar

                    • Combat.Pippi
                      • December 2007
                      • 45

                      #11
                      vill du veta en hemlis maggan???

                      tror du menar crystal red och crystal black räkor... är det det så kan jag tala om att det vet jag med säkerhet att det kommer att finnas... själv hoppas min fru att det skall komma snowboll men vi får se om de dyker upp...

                      Kommentar

                      • maggan55
                        • September 2008
                        • 219

                        #12
                        Tack för den hemlisen!!

                        Kommentar

                        • erik l
                          • July 2005
                          • 308

                          #13
                          kom gärna med flera hemlisar det är ju nära nu

                          Längtar till Söndag
                          ________________
                          mvh erik l

                          Kommentar

                          • santa
                            • December 2005
                            • 504

                            #14
                            Jag kommer dit med lite malawi (aulonocaror,röd zebra,golden,lithobates,saulosi,acei) och några ancistrus (vanliga,guld och slöj) m.m

                            Hoppas dom blir populära skrattar..
                            Min hemsida http://santanagti.mine.nu

                            Kommentar

                            • boaker
                              • August 2006
                              • 66

                              #15
                              när slutar auktionen ?

                              /b
                              300 L
                              1:2 Otter Point |1:1 Strawberry Red | 3:3 Golden | 3:3 Mari Gold | Golden Nugget L081 , Ancistrus leucostica

                              Kommentar

                              Arbetssätt...