Akvariets Dag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anders i malmö
    • October 2006
    • 13

    Akvariets Dag!

    Hej!
    Här kommer program för Akvariets Dag!
    För mer information se: www.sarfakvarist.se
    Akvariet dag:
    Arrangeras av Örebro AK i samarbete med SARF den 14-15 november i Örebro
    Program

    Lördag 14/11:
    12:30 Samling och mingel.
    12:55 Välkomsttal och upplägg
    inför helgen.
    13:00- ”Lyckade och mindre lyckade
    13:45 Killiodlingar”
    föredrag av Mattias Wacker
    14:00- ”Under marina vattnet i
    14:45 Indonesien”
    föredrag av Håkan Thörnqvist.
    14:45 Fika Paus
    15:15- Nordisk frågetävling inom
    16:00 akvaristik.
    16:15- ”Phu Quoc– Fyndet av en perfekt
    17:00 akvariebiotop”
    föredrag av Jesper Flygare
    17:15- ”Vattenmiljöer i Florida”
    18:00 föredrag av Anders Sjökvist.
    19:30 Kvällsmiddag med utdelning
    av ”Akvariets Oscar” 2009.

    Söndag 15/11:
    09:00- Extra stämma - Motioner som
    10:00 bordlades på Riksstämman i april.
    10:15- ”Ekologiska sjöhästar”
    11:00 föredrag av Irene Mikrut
    11:00 Fika Paus
    11:30- ”Varför inte en sötvattenslevande
    12:15 Goby?”
    föredrag av Jesper Flygare
    12:15 Växtauktion
    13:15 Avslutning

    Lokal för föredrag: Norrbygården på Höglundsgatan 10, Örebro. Parkerings möjligheter finns vid lokalen.
    För karta besök Örebro Akvarieklubbs hemsida. www.orebroak.se/karta.htm
    Hotell: Scandic Grand Hotel, Fabriksgatan 23. Tel: 019-767 43 00, orebrogrand@scandichotels.com

    Priser:
    Entrékostnad för en dag samt fika (lördag eller söndag): 175 kr. (Betalas på plats)
    Entrékostnad för båda dagarna samt fika (lördag och söndag): 300 kr. (Betalas på plats)
    Paket 1: Entrékostnad för båda dagarna samt fika och middag lördag kväll: 595 kr.
    Paket 2: Entrékostnad för båda dagarna samt fika och middag lördag kväll med plats i dubbelrum/trebäddsrum på Scandic Grand hotel natten mellan lördag/söndag: 995 kr.
    Paket 3: Entrékostnad för båda dagarna samt fika och middag lördag kväll med enkelrum på Scandic Grand hotel natten mellan lördag/söndag: 1350 kr.

    Inbetalning och anmälning: Görs på Örebro AK:s plusgiro 27 36 84-1 senast den 14:e oktober 2009.
    Bekräftelse på att inbetalning mottagits kommer att utsändas på mail eller redovisas på SARF:s hemsida.Viktigt!!! Att vid alla inbetalningar ange: AD, paketnummer, namn och e-postadress. Eventuellt adress och telefonnummer. För mer information kontakta Ulf Paulsson, ÖAK tel. 019-23 31 10.

    För mer information se: www.sarfakvarist.se
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Verkar bli ett intressant program - synd bara att ni meddelade så sent när det skulle äga rum så jag hann bli uppbokad
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #3
      Ser ut som ett bra program! Akvariets Dag brukar alltid vara spännande att besöka. Jag rekommenderar alla som har möjlighet att ta sig dit!

      Kul också att Sveriges Akvarieföreningars Riksförbunds (SARF) aktiviteter verka komma igång igen efter vad som verkat vara en inkörningstid med flera nya personer i styrelsen.

      SARF behövs verkligen som en gemensam röst som för akvariehobbyns talan, inte minst i dessa tider då myndigheterna ibland tycks vilja sätta käppar i hjulet för vår hobby.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • anders i malmö
        • October 2006
        • 13

        #4
        Hej!

        Vill bara påminna om Akvariets Dag. Är ni sugna så anmäl er, sista anmälningsdag är 14:e oktober!!! Kan bli en trevlig tillställning.

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          #5
          Hej svejs. Hur går det är det några härifrån som skall åka på akvariets dag. Jag vet bara om Annika, jag själv velar lite fram och tillbaka då de flesta goa gubbar härifrån inte verkar komma.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Hej svejs. Hur går det är det några härifrån som skall åka på akvariets dag. Jag vet bara om Annika, jag själv velar lite fram och tillbaka då de flesta goa gubbar härifrån inte verkar komma.
            Själv åker jag inte eftersom jag fick reda på det så sent så jag redan var uppbokad, men ni som kan skall självklart passa på för det verkar bli intressant
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • anders i malmö
              • October 2006
              • 13

              #7
              Hej!

              Imorgon är det sista anmälningsdagen för bokning av hotell och middag gällande Akvariets Dag i Örebro den 14-15:e november. Detta är p.g.a. att vi måste släppa de förhandsbokade hotellrummen då, så vet ni med säkerhet att ni ska komma eller har gjort en inbetalning under de två sista dygnen så får ni gärna meddela mig detta per mail (brukar ta runt två bankdagar innan man ser att pengarna är insatta). Ta tillfället i akt!

              jesperflygare@hotmail.com

              Mvh. Jesper

              Kommentar

              • anders i malmö
                • October 2006
                • 13

                #8
                Hej!
                När det gäller anmälningar till akvarietsdag så har vi fått förlängd tidsfrist av Scandic Hotel och därför finns det möjligheter att fortfarande boka hotellpaket (paket 2 och 3). Detta måste från och med nu ske via mail till Ulf Paulsson och är bindande (men inbetalning kan ske senare). Senast söndag kväll, 18/10. Är ni sugna så tveka inte!

                Anmälningsadress: u.paulsson@swipnet.se

                Mvh. Jesper Flygare

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  #9
                  Programmet verkar vara späckat med bra föredrag. Är särskilt intresserad av föredraget om sjöhästar. Förhandlar intensivt med oppositionen om att åka iväg...
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #10
                    Och jag kan inte åka även om det låter som en kul helg då man ska operera ena foten på fredagen innan.
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    Arbetssätt...