Auktion i Tyresö - Stockhom 26/9

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larry Stockholm
    • November 2004
    • 176

    Auktion i Tyresö - Stockhom 26/9

    Förhandsbokning av poster är öppnad på Bollmora Akvarieklubbs hemsida.
    Boka gärna på hemsidan för att undvika köer på morgonen.

    Lasse Omfors
    Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
    Stockholmsakvaristerna (Facebook)
    www.nordicdiscussociety.com
  • JanneN
    • February 2006
    • 191

    #2
    Äntligen är våren här, eller rättare sagt dags för Bollmora akvarieklubbs stora höstauktion!

    Lördagen den 26:e september i Bollmora föreningsgård
    För info se
    www.bollmoraakvarieklubb.org


    Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter. Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 48 poster att sälja. Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen. Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan kl 10,00 och 11,45 i Bollmora föreningsgård.



    Förbeställer gör ni genom att e-posta
    auktion@bollmoraakvarieklubb.org
    Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, dvs har du inte fått ett svar på din förbeställning så skicka en gång till.


    Uppge ditt namn, telenr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.
    Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr samt vad det är för typ av konto/bank
    http://akvariefisk.ifokus.se/
    www.bollmoraakvarieklubb.org
    http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

    Kommentar

    • Larry Stockholm
      • November 2004
      • 176

      #3
      De första förhandsbokningarna har kommit in. Vi är tacksamma om så många som möjligt förhandsbokar, för att slippa köer på auktionsdagen.
      maila på följande adress: auktion@bollmoraakvarieklubb.org
      Tack för hjälpen.
      Jag har fått en fråga om man måste vara medlem för att få sälja poster på auktionen. Vi har inget krav på medlemsskap på auktionen. Alla är välkomna.
      Lasse Omfors
      Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
      Stockholmsakvaristerna (Facebook)
      www.nordicdiscussociety.com

      Kommentar

      • Larry Stockholm
        • November 2004
        • 176

        #4
        Vill du sälja något på auktionen så rekomenderar jag att du förbeställer ettiketter.
        Görs via auktion@bollmoraakvarieklubb.org
        Just nu 364 poster förbokade. Av erfarenhet så vet vi att ju närmre vi kommer auktionsdagen desto fler bokningar kommer in.
        Vi ses på auktionen.
        Lasse Omfors
        Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
        Stockholmsakvaristerna (Facebook)
        www.nordicdiscussociety.com

        Kommentar

        • JanneN
          • February 2006
          • 191

          #5
          Nu är det 1117 förbokade poster
          http://akvariefisk.ifokus.se/
          www.bollmoraakvarieklubb.org
          http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

          Kommentar

          • JanneN
            • February 2006
            • 191

            #6
            Förbokningen stängd!

            Förbokningen är nu stängd!
            Det går dock bra att lämna i mellan klockan 10.00 och 11.45 på auktionsdagen Lördagen 26/9
            Antalet förbokade poster blev 1391 stycken.

            Kom nu och gör av med era surt förvärvade slantar på lördag
            http://akvariefisk.ifokus.se/
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

            Kommentar

            • Mobster
              • June 2008
              • 506

              #7
              Tagga till nu! kom dit med lite roliga påsar så man får något att spendera sina pengar på

              Kommentar

              • suzanne.h
                • March 2005
                • 223

                #8
                Kommer ta med:
                Palettciklider
                Kampfiskar
                Glödbandstetra
                Kejsartetra
                Guppy mm

                Kommentar

                • MagicFingers
                  • November 2003
                  • 3136

                  #9
                  nån som kan ge lite priser och poster som gick?
                  Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                  Nunc Est Bibendum

                  Kommentar

                  • Koi-fantast
                    • October 2007
                    • 193

                    #10
                    Ursprungligen postat av MagicFingers
                    nån som kan ge lite priser och poster som gick?
                    Jag läste lite här, http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61276

                    Mitt intryck är att det är många fler som odlar än som köper så det går helt klart att fynda. Jag tror tyvärr inte att de som har mest att vinna av att gå till dessa auktioner kommer dit.
                    Ibland förändras min åsikt http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1728683 http://www.ciklid.se http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

                    Kommentar

                    • Martin_Blomberg
                      • January 2008
                      • 256

                      #11
                      Jag var på auktionen från ca 12.30 till 15.15.
                      Det är 2 saker jag undrar på:
                      1. Varför bestämdes det att ha auktionen så tidigt på säsongen? Vädret är bra, det är fortfarande ljust ute. Tror det skulle ha kommit många flera lite senare på säsongen när det är kallt, grått och tråkigt ute. Dessutom så nära inpå Spånga akvarieförenings storauktion (redan nästa helg).
                      2. Varför varvades det inte växter med fiskar under utropen? Under tiden jag satt där var det endast fiskar och några akvarier som togs upp, men inga växter har jag för mig.


                      För att sammanfatta det från min subjektiva synvinkel: Massor av levandefödare (undrar om alla blev sålda?), corydoras sterbai (måste vara en storodlare av dessa som förser auktionen), ancistrusar i mängder men höga inropspriser samt en massa räkor. Tyckte inte det var speciellt mycket Malawisar . Det var när jag tänker efter en hel del Killisar också.

                      Dem enda gångerna det hettade till i budgivningen var när malarna såldes (Ancistrus eller nån typ av L-mal).

                      Efter ett tag kunde man ropa in fiskar av alla slag för 40 kr påsen, (ca vid tre tiden).

                      Personligen tyckte jag det var mera folk, bättre utbud och mera drag vid förra auktionen, men vad vet jag, kanske motsäger statistiken från försäljningen mig?

                      Kommentar

                      • starcastle
                        • June 2008
                        • 234

                        #12
                        Vad var det för räksorter på auktionen?
                        Har aldrig varit på nån auktion och det är rätt långt till alla så jag har aldrig fått klart för mig om det är värt det, när jag bara är intresserad av räkor.
                        Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
                        Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

                        Kommentar

                        • Combat.Pippi
                          • December 2007
                          • 45

                          #13
                          såg red crystal och black crystal körsbärs räkor och rainbow räkor köpte själv gula sådana...var mycket nöjd...

                          Kommentar

                          • Martin_Blomberg
                            • January 2008
                            • 256

                            #14
                            Ursprungligen postat av starcastle
                            Vad var det för räksorter på auktionen?
                            Har aldrig varit på nån auktion och det är rätt långt till alla så jag har aldrig fått klart för mig om det är värt det, när jag bara är intresserad av räkor.
                            Jag var inte ute efter räkor så jag noterade inte vilka sorter det var. Men körsbärsräkor var det i massor i alla fall.

                            Kommentar

                            • Mobster
                              • June 2008
                              • 506

                              #15
                              Ursprungligen postat av Martin_Blomberg
                              Jag var på auktionen från ca 12.30 till 15.15.
                              Det är 2 saker jag undrar på:
                              1. Varför bestämdes det att ha auktionen så tidigt på säsongen? Vädret är bra, det är fortfarande ljust ute. Tror det skulle ha kommit många flera lite senare på säsongen när det är kallt, grått och tråkigt ute. Dessutom så nära inpå Spånga akvarieförenings storauktion (redan nästa helg).
                              2. Varför varvades det inte växter med fiskar under utropen? Under tiden jag satt där var det endast fiskar och några akvarier som togs upp, men inga växter har jag för mig.


                              För att sammanfatta det från min subjektiva synvinkel: Massor av levandefödare (undrar om alla blev sålda?), corydoras sterbai (måste vara en storodlare av dessa som förser auktionen), ancistrusar i mängder men höga inropspriser samt en massa räkor. Tyckte inte det var speciellt mycket Malawisar . Det var när jag tänker efter en hel del Killisar också.

                              Dem enda gångerna det hettade till i budgivningen var när malarna såldes (Ancistrus eller nån typ av L-mal).

                              Efter ett tag kunde man ropa in fiskar av alla slag för 40 kr påsen, (ca vid tre tiden).

                              Personligen tyckte jag det var mera folk, bättre utbud och mera drag vid förra auktionen, men vad vet jag, kanske motsäger statistiken från försäljningen mig?

                              Tror det var något med storebror som gjorde att fiskarna ska gå först och växter/tillbehör senare så att om man bara är där för fisk kan åka hem och ge fiskarna lite lugn och ro. Eller iaf lägga ner dem i någon väska eller dylikt så det blir lite mörkt.


                              Och vad gäller säsongen så är det väl ungefär samma varje år och BAK är större så gissar att folk hellre flyttar lite på Spångas auktion :P tyvärr krockar auktionen med reptilmässan som i år hölls i Kallhäll så jag hade inte tackat nej till en annan helg heller. men det kan ju inte passa alla



                              Räkor som fanns var röda/gula körsbärs, red/black crystal och rainbow. jag köpte rainbow och fick ett rejält gäng för 100 kr
                              bild nedan.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...