Hur man lägger med en Youtubevideo i sitt inlägg i forumet

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    Hur man lägger med en Youtubevideo i sitt inlägg i forumet

    Surfa till Youtube. Leta reda på din favoritlänk.

    Klistra in länken direkt i inlägget som den är. Videon ska visas.


    Om det inte funkar får du göra denna långa krångliga väg

    Om du kopierar länken ser den ut så här https://w w w . y o u t u b e . c o m /watch?v=PKwoj3_rUIU

    Det du behöver är den sista delen efter v=. Dvs i mitt exempel så är den unika videokoden PKwoj3_rUIU

    Gå till forumet och klicka på Youtubeknappen
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        youtube01.png Visningar:	0 Storlek:	1.1 kB ID:     	2415479
    När du trycker på den lägger den in en text

    [ YOUTUBE ][ /YOUTUBE ]

    Du behöver bara fylla i det unika videonumret mellan koderna.

    [ YOUTUBE ]PKwoj3_rUIU[ /YOUTUBE ]

    Har du gjort rätt så visas videon så här
    Senast redigerad av admin; 31 March 2020, 20:10.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Testar. Men jag hakar upp mig på -Gå till forumet och klicka på youtube knappen, hittar inte den knappen
    Och hur vet man vilken som är den UNIKA videokoden, alltså var börjar den i den kopierade länken? Exempel https://youtu.be/ix4V3QLbRxw

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3


      Nu funkade det... när jag kopierade koden efter v= i det klippet jag valt sen Klickar man på det understrukna A:et i inlägget så ser man yt knappen
      Senast redigerad av åheim; 29 March 2020, 23:36.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11215

        #4
        Gott att det löste sig. Ni får gärna testa i denna tråd med bästa akvarieklippen.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Jag kör också fast? Hittar inget ”v=” i länken?
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #6
            Ursprungligen postat av Marten64
            Jag kör också fast? Hittar inget ”v=” i länken?
            När du är på youtubesidan (jag gör detta på datorn) så tar du fram den video du vill visa.
            Du kör sedan igång videon och går upp i webbläsarens adressfönster (safari, firefox, chrome eller vad det nu kan vara) och markerar/klickar i detta, alltså där du skriver in de adresser till de sidor du vill besöka (låt filmen rulla). Då kommer en youtube-adress fram, sedan kopierar du den del av adresskoden som befinner sig till höger om =-tecknet. Sedan går du till Zoopet och det inlägg du håller på med. Det är denna kod (som du har kopierat) du sedan "limmar" in mellan klamrarna som du ser dyka upp när du trycker på den röda YT-symbolen som du har i verktygsmenyen, ovanför ditt inlägg på Zoopet.
            När du gjort detta och skrivit det du vill ha skrivet publicerar du ditt inlägg som vanligt, och voilà, filmen syns i inlägget.


            Edit; Tricket för att hitta rätt adresskod till filmen man vill visa, alltså den adresskod som innehåller =-tecknet (där man kopierar koden till höger om =-tecknet - nu är jag jävligt övertydlig, I know) är att ta adressrutan i webbläsaren - inte den adress-sökruta som finns på själva Youtube-sidan.

            Det är säkert så att det finns något annat sätt att göra detta på mobiltelefonen - jag brukar, som sagt, göra detta på datorn.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 31 March 2020, 18:46.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11215

              #7
              Håller på att försöka fixa så man kan klistra in länken direkt också. Men din förklaring funkar alltid.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11215

                #8
                Testlänk:

                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11215

                  #9
                  Hahah... Fy fasen vad glad jag blir. Man kan nu klistra in Youtubelänkar direkt och den visar dem!!!
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #10
                    Ursprungligen postat av admin
                    Hahah... Fy fasen vad glad jag blir. Man kan nu klistra in Youtubelänkar direkt och den visar dem!!!
                    Aaah, så som de’ liasom var förr i tia!?!
                    Gôtt!

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      När du är på youtubesidan (jag gör detta på datorn) så tar du fram den video du vill visa.
                      Du kör sedan igång videon och går upp i webbläsarens adressfönster (safari, firefox, chrome eller vad det nu kan vara) och markerar/klickar i detta, alltså där du skriver in de adresser till de sidor du vill besöka (låt filmen rulla). Då kommer en youtube-adress fram, sedan kopierar du den del av adresskoden som befinner sig till höger om =-tecknet. Sedan går du till Zoopet och det inlägg du håller på med. Det är denna kod (som du har kopierat) du sedan "limmar" in mellan klamrarna som du ser dyka upp när du trycker på den röda YT-symbolen som du har i verktygsmenyen, ovanför ditt inlägg på Zoopet.
                      När du gjort detta och skrivit det du vill ha skrivet publicerar du ditt inlägg som vanligt, och voilà, filmen syns i inlägget.


                      Edit; Tricket för att hitta rätt adresskod till filmen man vill visa, alltså den adresskod som innehåller =-tecknet (där man kopierar koden till höger om =-tecknet - nu är jag jävligt övertydlig, I know) är att ta adressrutan i webbläsaren - inte den adress-sökruta som finns på själva Youtube-sidan.

                      Det är säkert så att det finns något annat sätt att göra detta på mobiltelefonen - jag brukar, som sagt, göra detta på datorn.
                      Tack för ett utförligt svar men det verkar som mitt problem (och många andras) är att jag använder mobilen eller läsplattan. Jag har ingen dator sedan en tid tillbaka.
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        #12
                        Test.
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          #13
                          Ahhh gick ju som smort. Kopierade Youtube länken i webbläsaren och klistrade in här. Klart

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            #14
                            Ursprungligen postat av ICC
                            Ahhh gick ju som smort. Kopierade Youtube länken i webbläsaren och klistrade in här. Klart
                            På datorn eller telefonen?
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              #15
                              Från dator. Jag göra ett test från min Ipad imorgon när jag kommer hem.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...