Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Handtag på machete

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• NIC
    svarade
    Här snackar vi skogshuggare!

Kommentera:

• eriahl
    svarade
    Såhär kan det se ut åt ena hållet och det andra. Har röjt lite åt andra hållet. Grensax och trimmer nja. Motorsåg och röjsåg vore nog bäst men macheteutbrott får duga den biten jag måste komma fram.
    Bifogade filer

Kommentera:

• Antee
    svarade
    Loctite borde fungera, har använt det till allt från bilmotorer till glasögonbågar.

http://www.loctite.se/int_henkel/loc...nformation.pdf

http://www.loctite.se/int_henkel/loc...%C3%A5sning%00

Ante

Kommentera:

• Mumin
    svarade
    Vad är det för fel på en vanlig grensax, och en slytrimmer??

Kommentera:

• eriahl
    svarade
    Är man stark som en oxe så. Spräcker kläder som Hulken.... Tänkte mest ha den till vass och små buskar och grenar. Expediten på Hobbex där jag köpte den log och nämnde att många köpt den till just sånt. Jovisst du. Vass och smala buskar viker sig 9,5ggr av 10 med vissa väl valda ord efteråt. Grenar som är lite i vinkel mot trädstammar kan man faktiskt ta med kraft. Oxkraften igen då. Man ska inte slipa eggen för vass om man fxar till den själv utan som en yxa ska den vara och inte som en kökskniv. Ska prova någon dag i helgen kanske att slipa lite. Den duger däremot bra till smacka broms med sidan.
    Justja måste kolla upp nummret till advokaten innan ev flygande macheteblad i bushen.

Kommentera:

• Mandela
    svarade
    har en exatkt lika dan machete som dig... den är värdelös jag får den inte vass sen är själva bladet för lätt och inte ens styvt utan det böjer sig... hur gör du för att hugga så mycket så till och med att den rasar sönder??

Kommentera:

• Ahlqvist
    svarade
    Note to self: Ge aldrig råd till eriahl =D Nää, men loctite har bra produkter som säkert funkar.

Kommentera:

• eriahl
    svarade
    Kör jag på det så håller jag dig ansvarig om en olycka är frammme. Du kommer då att få höra av min advokat angående skadeståndets storlek. Jäklar vad här ska huggas.

Kommentera:

• ansjo
    svarade
    Jag tänkte annars på Loctite som är ett gänglim och håller i de flesta lägen, och det finns ett flertal olika styrkor på detta med.

Kommentera:

• eriahl
    svarade
    Dom går igenom bladet och fäster i andra halvan av handtaget. Hade inte tänkt på att skruva loss och kolla. Nej jag är inte blond. Kanske fylla helt med silikon inuti utrymmet som är i handtaget. Blandat med lim i kanterna. Sen kanske silvertejp runt handtaget. Fult men kanske funkar? Behöver inte vinna någon skönhetstävling men hålla ihop åtminstone så man inte behöver oroa sig för ett löst blad som svischar omkring som det känns nu.

Kommentera:

• ansjo
    svarade
    Fäster skruvarna i plasten eller i bladet?

Kommentera:

• eriahl
    skapade ett ämne Handtag på machete

Handtag på machete

Har köpt en billig machete och skruvarna lossar sig lite efter ett tag. Upptäckte att en hade lossnat helt efter ett utbrott i bushen. Osäker på vad som kan vara bäst. Något superlim så det blir styvt eller silikon av lämpligt slag så det blir lite sviktmöjlighet för skruvar och handtag? Tänker på alla skruvarna för att inte lossna. Handtaget är i hårdplast.
    Bifogade filer
Sparar...
X