Program för hemsida

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pannecke
    • January 2005
    • 1325

    #16
    Ursprungligen postat av Intercepter
    själv kör jag det mesta med direkt kodning i notepad bara
    Det kan vara bra för den som inte vill erkänna att det både går enklare och snabbare att skriva hemsidorna i riktiga program. Dreamweaver är det bästa som jag har kört med, och det programmet har stöd för Java, ASP, XHTML, Flash... U name it.... Det är bara dumt att sitta och hacka i Notepad. Men det kan vara ett bra verktyg om man måste banta kodningarna, men då måste man kunna koda html mycket bra. Inget för nybörjare...
    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #17
      Riktiga män kör iWeb för lek och nano för allvar

      //C
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • Pazappa
        • May 2007
        • 330

        #18
        Ursprungligen postat av Fiddan
        Den officiella anledningen var att de tycker sig ha blivit nr 1.

        Ang det med kundtjänsten kan jag inte hålla med om, man kan sitta kl 4 på natten och fråga en grej och de svarar direkt.

        För jag bara fråga till vilket webhotell du bytte? och om jag isf om har tillåtelse att googla fram arga kunder från det webhotellet?
        Skaffade egen managed server så det finns inga arga kunder


        Anledningen att jag varnar för b-one är att för ett par år sedan var det en stor skara kunder som var upprörda över deras metoder och vad som hänt sedan dess vet jag inte. Det skrevs mycket om detta på nätet då. Men här är en kille som var lite upprörd, mycket att läsa: http://bossew.1go.dk/b-one.htm (överträdande av villkor, svarar inte på frågor, stänger av folk utan andledning... ja jag minns inte allt, men många var riktigt pissed off). Han listar på sin sida "några" andra som inte heller varmt rekommenderade b-one:
        "Varning för B-One"
        "B-one.dk kassa på driftssäkerheten"
        "Använd inte b-one som webbhotell"
        "Inget för seriösa"
        "B-One ett Kalle Anka Webbhotell"
        "STOR VARNING FÖR B-One"
        "B-One är kasst för ASP och XML"
        "Jag har aldrig blivit så illa behandlad"
        "Välj inte B-One"
        "B-One klarade inte att föra över domän"
        "B-One suger & långsam server"
        "Vill du ha ett webhotell välj inte denna !!"
        "Varning för detta webbhotell"
        "Varning för skumma webbhotell"
        "B-One varning"
        "Avråder alla från att skaffa webbhotell hos B-One"

        Detta är inte en personlig rekommendation /avrådan från mig eftersom jag aldrig har varit kund där, men jag tänker heller aldrig bli det.

        Kommentar

        • Fiddan
          • June 2006
          • 885

          #19
          Ursprungligen postat av Pazappa
          Skaffade egen managed server så det finns inga arga kunder


          Anledningen att jag varnar för b-one är att för ett par år sedan var det en stor skara kunder som var upprörda över deras metoder och vad som hänt sedan dess vet jag inte. Det skrevs mycket om detta på nätet då. Men här är en kille som var lite upprörd, mycket att läsa: http://bossew.1go.dk/b-one.htm (överträdande av villkor, svarar inte på frågor, stänger av folk utan andledning... ja jag minns inte allt, men många var riktigt pissed off). Han listar på sin sida "några" andra som inte heller varmt rekommenderade b-one:
          "Varning för B-One"
          "B-one.dk kassa på driftssäkerheten"
          "Använd inte b-one som webbhotell"
          "Inget för seriösa"
          "B-One ett Kalle Anka Webbhotell"
          "STOR VARNING FÖR B-One"
          "B-One är kasst för ASP och XML"
          "Jag har aldrig blivit så illa behandlad"
          "Välj inte B-One"
          "B-One klarade inte att föra över domän"
          "B-One suger & långsam server"
          "Vill du ha ett webhotell välj inte denna !!"
          "Varning för detta webbhotell"
          "Varning för skumma webbhotell"
          "B-One varning"
          "Avråder alla från att skaffa webbhotell hos B-One"

          Detta är inte en personlig rekommendation /avrådan från mig eftersom jag aldrig har varit kund där, men jag tänker heller aldrig bli det.
          Okey men detta tycker inte jag är ett bevis för att One skulle vara sämre än någon annan. Alla större företag har några % missnöjda kunder.

          Du har givetvis raidade diskar och någon som fixar din server när den går ner 24/7?

          Nää du, One skojjar du inte bort i första taget
          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #20
            Ursprungligen postat av Pannecke
            Det kan vara bra för den som inte vill erkänna att det både går enklare och snabbare att skriva hemsidorna i riktiga program. Dreamweaver är det bästa som jag har kört med, och det programmet har stöd för Java, ASP, XHTML, Flash... U name it.... Det är bara dumt att sitta och hacka i Notepad. Men det kan vara ett bra verktyg om man måste banta kodningarna, men då måste man kunna koda html mycket bra. Inget för nybörjare...
            Har man en sida med bra innehåll behövs inte ASP, Flash och annat bös... Min röst går också till Notepad...
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Pannecke
              • January 2005
              • 1325

              #21
              Ursprungligen postat av petnym
              Har man en sida med bra innehåll behövs inte ASP, Flash och annat bös... Min röst går också till Notepad...
              I vissa fall är det ganska onödigt att inte köra ASP, t.ex. på en sida som "surfaren" kan välja i menyer vad de vill se. Många sidor har en grund hur sidan skall visas och därefter tas den aktuella informationen in. Gör det i bara html så får ni se. Testa göra en hemsida med 900 produkter där kunden skall välja vilka produkter han vill se, och gör detta i html format.... Hmmmm....
              /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

              Gå gärna in och titta på vår hemsida.

              Kommentar

              • Pazappa
                • May 2007
                • 330

                #22
                Ursprungligen postat av Fiddan
                Okey men detta tycker inte jag är ett bevis för att One skulle vara sämre än någon annan. Alla större företag har några % missnöjda kunder.

                Du har givetvis raidade diskar och någon som fixar din server när den går ner 24/7?
                Ja, 6-SATA RAID om vi nu ska bli tekniska, men det börjar bli off topic...

                On topic:
                Rekommenderar att du provar 30-dagars versionen av DreamWeaver och ser om det kan vara något för dig. Det finns många liknande och billigare program också.

                Kommentar

                • Micke
                  • January 2002
                  • 1718

                  #23
                  Ursprungligen postat av Pazappa
                  Anledningen att jag varnar för b-one är att för ett par år sedan var det en stor skara kunder som var upprörda över deras metoder och vad som hänt sedan dess vet jag inte.
                  Jag tror att detta är gamla problem. Det senaste året har One.com fungerat klockrent med väldigt få driftstörningar, snabba servrar och bra support.

                  När det gäller program för att göra hemsidan så håller jag med pny, så enkelt som möjligt. Notepad fungarar alldeles utmärkt och ännu bättre är freewareprogrammet notepad++.

                  Här finns ett par bra HTML-guider om man vill lära sig grunderna:

                  webdesign, webdesign tutorials, webbdesign, PHP, php, mysql, MySQL, jQuery, dreamweaver, dreamweaver tutorials, photoshop, photoshop tutorials, illustrator, illustrator tutorials, flash, flash tutorials
                  Mvh Michael Persson

                  www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Radioaktiva Räkor
                    • May 2007
                    • 1760

                    #24
                    Att ens utveckla i windowsmiljö tycker jag låter lite befängt Och att ens nämna asp... usch :P

                    Gällande B-one/One så har jag starkt delade meningar, funkar prima för en del kunder, lite sämre för andra. Och supporten har verkligen varierat från fall till fall. Men med tanke på det låga priset så får man ju räkna med lite strul.

                    //C
                    With a licence to krill!
                    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                    Kommentar

                    • Fiddan
                      • June 2006
                      • 885

                      #25
                      php skall det vara.
                      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                      Kommentar

                      • Aurix
                        • September 2010
                        • 3

                        #26
                        Frontpage fungerar fint för mig. Iofs så tycker jag nog att Notepad är bästa verktyget.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...