Resultat i fototävlingen i november

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Resultat i fototävlingen i november

    Resultatet i novemberomgången av 2015 årsfototävling
    I dennaomgång var det oerhört jämnt om första platsen och Kjell Goldsson segrade medknapp marginal före Pia Jo och tog därmed hem vinsten.
    Stortgrattis till medaljörerna och även till alla andra duktiga deltagare.
    1/ 660 poäng/ Kjell Goldsson / Kardinalakvarium
    2/ 630 poäng/ PiaJo / Grönt är skönt
    3/ 480 poäng/ Webo / Roots With Green
    4/ 220 poäng/ Marten88 / Goyder River
    4/ 220 poäng/ ansjo / Snäckakvarium
    6/ 160 poäng/ Christian Alfredsson / Allt ljus på apelsinen
    7/ 120 poäng/ ??????
    8/ 100 poäng/ Ullo /Vinkelvolten
    8/ 100 poäng/ ?????
    10/ 70 poäng/ Lundström/ Sand

    Totalt kom det in 139 röster. Det var 47 st som röstade, men en hade bara röstat på ett foto så dennes röst blev underkänd.

    Lite funderingar:

    De som hamnade på de 2 första platserna var Kjell Goldsson och PiaJo (här placerade i alfabetisk ordning)
    De som hamnade på platserna 7-10 var Göran Å, Lundström, Mr Woods och Ullo (här placerade i alfabetisk ordning)

    Varför då detta hemlighetsmakeri. Jo det handlar om vem som skall vinna tävlingen Årets fotograf.

    Om PiaJo vinner denna omgång så får Kjell Goldsson 72 poäng. Om då Göran Å skall vinna Årets fotograf så måste han då bli 7 eller 8 (två foton på 8 plats). Om Göran Å blir 10 så vinner däremot Kjell Goldsson med 72-71.

    Om däremot Kjell Goldsson vinner denna omgång så hamnar han på 73 poäng. Om då Göran Å hamnar på 7 plats så får han 6 poäng och går upp till 74 poäng och vinner, om Göran Å istället blir 8 så får han 5 poäng och hamnar också på 73 poäng. Då avgörs det genom vem som har flest segrar under året och då visar det sig att bägge har 3 segrar. Då avgörs det genom vem som har flest andraplatser och då visar det sig att Kjell Goldsson har 2 sådana och Göran Å har 0.

    Så det är alltså mer spännande än någonsin tidigare och det är därför jag håller er på halster. Klockan 17.00 idag avslöjar jag vem som har vunnit i denna omgång.

    Klockan 20.00 vem som har vunnit i Årets Fotograf.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 November 2015, 16:08.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Åh.. sååå spännande! Inte för att jag har nåt med toppstriden att göra i Årets Fotograf men ändå för er andra
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av PiaJo
      Åh.. sååå spännande! Inte för att jag har nåt med toppstriden att göra i Årets Fotograf men ändå för er andra
      ja det var riktigt spännande (både i omgången som sådan samt i tävlingen Årets Fotograf) ända tills sista rösten var lagd. Så spännande har det aldrig varit tidigare.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        #4
        Spännande. Ska bli kul att se ikväll hur det ligger till ikväll.

        Roligt att jag lyckades att få in en 3: dje plats och jag tackar alla för rösterna på min bild.

        EDIT: Jag kan också räkna ut att jag blev nummer 5 totalt i årets fotograf då Ansjo fick en fjärde plats och blir då nummer 3 och PiaJo får en förste eller andra plats och går upp på fjärde plats i årets fotograf (samma eller mera poäng som mig men hon har minst 1:ste plats):

        1/ ??
        2/ ??
        3/ ansjo
        4/ PiaJo
        5/ Webo

        Grattis med tredje platsen Ansjo i årets fotograf och grattis PiaJo till första eller andra platsen i denna rundan och fjärde platsen i årets fotograf
        Senast redigerad av Webo; 23 November 2015, 10:44.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Så det var alltså jag (Kjell Goldsson) som hade turen med mig och vann med en hårsmån före PiaJo. Det var faktiskt ännu jämnare än så eftersom det var en röst som inte räknades (hade bara röstat på ett foto istället för 3) och denne hade röstat på PiaJo och hade hon fått dessa 30 poäng (och denne person inte hade haft Kjell Goldsson som 2:a eller 3:a så hade PiaJo vunnit så det var faktiskt oerhört jämnt i denna omgång.

          Så över till tävlingen Årets Fotograf. Om Göran Å blir 7:a där så vinner han denna tävling. Om Göran Å blir 8 så hamnar som sagt både Kjell Goldsson och Göran Å på 73 poäng men då vinner Kjell Goldsson på fler andra platser (bägge har 3 första plaster) under året.

          Slutresultatet i årets fotograf kommer alltså kl. 20.00
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 November 2015, 16:30.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Så det var alltså jag (Kjell Goldsson) som hade turen med mig och vann med en hårsmån före PiaJo. Det var faktiskt ännu jämnare än så eftersom det var en röst som inte räknades (hade bara röstat på ett foto istället för 3) och denne hade röstat på PiaJo och hade hon fått dessa 30 poäng (och denne person inte hade haft Kjell Goldsson som 2:a eller 3:a så hade PiaJo vunnit så det var faktiskt oerhört jämnt i denna omgång.
            .
            Attsingen....

            men... Stort Grattis Kjell! ( både med fototävlingsvinsten och födelsedagen )
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Attsingen....

              men... Stort Grattis Kjell! ( både med fototävlingsvinsten och födelsedagen )
              Tack.

              Dock ditt foto går ju i alla fall vidare till årsfinalen så där har du chansen att ge tillbaka
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Grattis Kjell, vilken bra födelsedag .
                Även Grattisar till Pia å Anders.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Grattis Kjell! Oliiidligt spännande det här....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Detta blev slutresultatet i denna omgång
                    1/ 660 poäng/ Kjell Goldsson / Kardinalakvarium2/ 630 poäng/ PiaJo / Grönt är skönt
                    3/ 480 poäng/ Webo / Roots With Green
                    4/ 220 poäng/ Marten88 / Goyder River
                    4/ 220 poäng/ ansjo / Snäckakvarium
                    6/ 160 poäng/ Christian Alfredsson / Allt ljus på apelsinen
                    7/ 120 poäng/ Mr Woods / Ved
                    8/ 100 poäng/ Ullo / Vinkelvolten
                    8/ 100 poäng/ Göran Å / 600 L Tanganyika ”Tropheus moorii Kambwimba”
                    10/ 70 poäng/ Lundström / Sand

                    och det innebär att detta blev slutresultatet i tävlingen Årets Fotograf
                    1/ Kjell Goldsson / 11 + 3 + 2 + 12 + 10 + 11 + 12+ 12 = 73 poäng
                    2/ Göran Å /12 + 9 + 6 + 9 + 12 + 12 + 8 + 5 = 73 poäng
                    3/ ansjo / 1+ 4 + 12 + 5 + 9 + 10 + 11 + 8 = 60 poäng
                    4/ Webo / 9+ 1 + 11 + 10 + 6 + 5 + 10 = 52 poäng
                    4/ PiaJo / 2+ 12 + 6 + 2 + 4 + 8 + 7 + 11 = 52 poäng
                    6/ TommyVestlie / 8 + 10 + 8 + 9 + 8 + 5 = 48 poäng
                    7/ ChristianAlfredsson / 1 + 1 + 10 + 9 + 7 + 2 + 5 + 7 = 42 poäng
                    8/ Mr. Woods/ 10 + 3 + 9 + 1 + 11 + 6 = 40 poäng
                    9/ Marten88/ 8 + 7 + 1 + 6 + 1 + 6 + 9 = 38 poäng
                    10/ Rebah /6 + 1 + 4 + 3 + 1 + 7 + 9 = 31 poäng
                    11 / Inger H/ 1 + 7 + 1 + 6 + 2 + 3 + 10 = 30 poäng
                    12/ Likan /4 + 3 + 1 + 1+ 4 + 9 + 3 = 25 poäng
                    13/Nanoräkan / 5 + 6 + 1 + 11 = 23 poäng
                    14/ petnym /7 + 5 = 12 poäng
                    15/ Mr P /11 poäng
                    16/Lundström / 1 + 1 + 4 + 3 = 11 poäng
                    17/ Miluhe 6 poäng
                    17/ HWH / 2 + 3 + 1 = 6 poäng
                    19/ Ullo 5 poäng
                    20/ Pernilla75/ 4 poäng
                    21/ Bluewing/ 3 poäng
                    21/ VisualDarkness/ 3 poäng
                    23/ Triumph/ 2 poäng
                    23/Erikderek 1 + 1 = 2 poäng
                    25/ Enola / 1poäng
                    25/bobo11ett / 1 poäng

                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      #11
                      Grattis! Kjell och Göran. Vilken rysare! Kan det sluta oavgjort? Är det årets fotografer?

                      Grattis Kjell!! (Efter redigering och lite noggrannare läsning)
                      Tack alla tävlande.
                      Senast redigerad av Marten64; 23 November 2015, 19:33.
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Grattis till en välförtjänt titel, Kjell!
                        Stort grattis även till övriga deltagare i fototävlingen och årets fotograf.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Kjell, ska inte Pia och Webo byta plats? Pia har en förstaplats om de båda har samma poäng?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Som sagt det var verkligen väldigt spännande. Min ambition med att delta är ju definitivt inte att vinna (däremot att ligga med ganska högt uppe och få in något foto i årsfinalen)- men däremot ansträngde jag mig faktiskt rejält med att välja ut foton i de bägge sista omgångarna för att ändå få lite nerv i det hela även om det kändes som loppet var kört vad gäller spänning. Men det blev rejält spännande i slutet - långt mer än vad jag hade hoppats på.

                            Vad gäller vinsterna återkommer jag till dessa efter finalen i "Årets foto". När det gäller vinstutdelningen så är jag ju ändå "diskvalificerad" av naturliga skäl men jag kan ju ändå tilldela mig själv det finaste priset av alla - livstids Zoopetgoldmedlemskap

                            För priserna gäller alltså detta
                            1/ Göran Å /12 + 9 + 6 + 9 + 12 + 12 + 8 + 5 = 73 poäng
                            2/ ansjo / 1+ 4 + 12 + 5 + 9 + 10 + 11 + 8 = 60 poäng
                            3/ Webo / 9+ 1 + 11 + 10 + 6 + 5 + 10 = 52 poäng
                            3/ PiaJo / 2+ 12 + 6 + 2 + 4 + 8 + 7 + 11 = 52 poäng

                            Och Webo. Vi skiljer enbart placeringarna åt när det gäller de 3 bästa och eftersom du och PiaJo delade 4-platsen så skiljs ni åt men hade lite tur eftersom ni på detta sätt ändå till slut blev 3.

                            ETT STORT TACK TILL ALLA SOM DELTAGIT UNDER ÅRET

                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Kjell, ska inte Pia och Webo byta plats? Pia har en förstaplats om de båda har samma poäng?
                              Som sagt dom delar placering (se info ovan)
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...