Dvärkulfisk tillsammans med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annalill
    • March 2009
    • 134

    Dvärkulfisk tillsammans med?

    Nu kommer jag med en ny konstig fråga :P
    Jag har planerat att skaffa ett par (2) dvärgkulfiskar och ha dom tillsammans med mina endlers. Har funderat vidare på det här och det skulle kännas roligt att starta ett low-tech kar med mycket växter. Om jag gör det vill jag gärna använda ett större kar (152l). Så till frågan. Om jag har två dvärkulfiskar på 152l, vad tror ni att jag kan ha för andra fiskar i karet? Ska jag fortfarande gå efter att kulfiskarna är hemskt elaka och kommer att äta upp allt eller kan jag känna mej lite mer avslappnad i valet av fiskar eftersom akvariet är så pass stort?
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Så hemskt elaka är inte dvärgkulfiskar. Ett tjuvnyp då och då kan de ge, men de ställer inte till med klappjakt på andra fiskar.

    Man skall nog undvika fiskar med långa och iögonfallande fenor, dock, som t ex kampfisk och slöjstjärtar.

    Jag hade mina biocellatus (fig 8-kulfisk) ihop med siamesiska algätare, pansarmalar och ancistrus utan problem. Och de är inte ens dvärgkulfiskar.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • rabbehunter
      • May 2007
      • 38

      #3
      har mina med otocinclus affnis och otocinclus cocama och det går utan problem

      det ända som inte funkar för mig e små sniglar

      Kommentar

      • Annalill
        • March 2009
        • 134

        #4
        Ursprungligen postat av rabbehunter
        har mina med otocinclus affnis och otocinclus cocama och det går utan problem

        det ända som inte funkar för mig e små sniglar

        Haha :P Jo men ottos ska dom väl gå ihop med, vad jag läst iaf? Tänkte mer på andra fiskar

        Kommentar

        • Annalill
          • March 2009
          • 134

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Så hemskt elaka är inte dvärgkulfiskar. Ett tjuvnyp då och då kan de ge, men de ställer inte till med klappjakt på andra fiskar.

          Man skall nog undvika fiskar med långa och iögonfallande fenor, dock, som t ex kampfisk och slöjstjärtar.

          Jag hade mina biocellatus (fig 8-kulfisk) ihop med siamesiska algätare, pansarmalar och ancistrus utan problem. Och de är inte ens dvärgkulfiskar.
          Låter bra det Funderade mest på att stoppa i något annat för fiskmängdens skull, om jag nu startar ett low-tech kar. Barber? Tänkte att ett asientema kanske skulle funka? Några förslag på fiskar som skulle kunna fungera?

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Kvicka fiskar
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Annalill
              • March 2009
              • 134

              #7
              Ursprungligen postat av Nubi
              Kvicka fiskar
              Haha finns det någon lista med maxhastighet någonstans ? ;P

              Kommentar

              Arbetssätt...