Palettciklid med dessa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Palettciklid med dessa?

    Hej!

    Har en bekant som har ett 375liters akvarium.
    De fiskar de har nu är:

    1st Ancistrusmal
    4st Praktbotia
    4st Bottentittare
    3st Mosaikgurami
    3st Endlershanar
    6st Koppartetra
    20st Kardinaltetra
    2st Platy

    Skulle ett par Palettciklider funka med dessa? Tempen är på 27,5 grader. Funkar det för Paletter?
  • Silvertejp
    • March 2009
    • 73

    #2
    Skulle nog funka, tänk på att paletterna blir rätt aggresiva under lek, och dom leker väldigt ofta
    Gör om gör rätt!

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Ursprungligen postat av Silvertejp
      Skulle nog funka, tänk på att paletterna blir rätt aggresiva under lek, och dom leker väldigt ofta
      Jo, just det jag tänkte på. Men det funkar alltså? Vilken av de andra fiskarna skulle kunna bli "attakerade" av Paletterna?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        det ska gå att ha palettciklider med de fiskarna som du har^^.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Charlottis
          • December 2007
          • 579

          #5
          Ursprungligen postat av macke_fisk
          det ska gå att ha palettciklider med de fiskarna som du har^^.
          Perfekt! Och temperaturen på ca 27,5 är ok?

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Botiorna kommer ev. bli attackerade, men jag tror snarare det slutar mer illa för paletterna då, då botior är väldigt tuffa fiskar.

            Förövrigt skulle jag nog inte köpa någon mer bottenfisk, utan istället utöka antalet botior, även fast jag tycker ditt kar är lite för litet för praktbotia i slutändan.

            Kommentar

            • Charlottis
              • December 2007
              • 579

              #7
              Paletterna är köpta nu i alla fall, då jag fick svar om att det går bra. Skulle vi märka något annat lämnar vi tillbaka dem direkt. Har massvis med gömställen så jag hoppas det ska funka. Än så länge, allt frid o fröjd. Det är väl alltid bäst o ha fiskar i så stort kar som möjligt, men i och med att den tex. står 250liter här på zoopet om Praktbotia borde 375 inte vara så himla dåligt...inte om man jämför med att de var i 96liter från början.

              Kommentar

              • Johanski
                • February 2007
                • 3044

                #8
                Ursprungligen postat av Charlottis
                Paletterna är köpta nu i alla fall, då jag fick svar om att det går bra. Skulle vi märka något annat lämnar vi tillbaka dem direkt. Har massvis med gömställen så jag hoppas det ska funka. Än så länge, allt frid o fröjd. Det är väl alltid bäst o ha fiskar i så stort kar som möjligt, men i och med att den tex. står 250liter här på zoopet om Praktbotia borde 375 inte vara så himla dåligt...inte om man jämför med att de var i 96liter från början.
                Hoppas det går bra då!

                Har sagt det många gånger förr men jag tycker 250L som står på zoopet är på tok för litet med tanke på hur livliga och stora de blir. Tror jag länkat den här filmen säkert 5 ggr förut men iaf:
                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                Kommentar

                Arbetssätt...