blackghost med indisk knivfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ham_puss
    • May 2009
    • 24

    blackghost med indisk knivfisk?

    Undrar om jag kan inskaffa mig en blackghost, då jag har för mig att de kan va aggro mot liknade fiskar tex min knivfisk.
    I karet går en indisk knivfisk,två påfågel ciklider, en silver arowana, en pleco & två ål-malar(fossillis tror jag sorten heter).
    snälla informera mig om en bg kan hoppa in här
    Tack för delad kunskap MVH Ham_puss
  • Ham_puss
    • May 2009
    • 24

    #2
    nähä ingen som kört den mixen ngn
    jaja, han på zooét körde me individ snack. hoppas väl att jag får rätt individ då´ra

    Kommentar

    • Keibo
      • November 2008
      • 468

      #3
      jag tror att en indisk knivfisk,två påfågel ciklider, en silver arowana är mer aggro än svarta spöken. Jag skulle inte våga chansa på att den mixen kommer fungera speciellt länge i alla fall. Black ghost är vidare en firre som inte ser speciellt bra (eller är den bara rent av dum?) och simmar ofta allt för nära andra aggressiva fiskar.
      Mvh. Peter

      500L - Pelarakvarium

      1500L - Under förändring

      Kommentar

      • Ham_puss
        • May 2009
        • 24

        #4
        aggresiva är väl o ta i mina påffar e ganska lugna iof men lite nyfikna ibland. jaja får la köpa en Bg nån annan ggr tack för svaret iaf

        Kommentar

        • Keibo
          • November 2008
          • 468

          #5
          En arowana som blir cirka en meter (och det ganska fort) brukar ta ghosts som enligt min erfarenhet växer ganska långsamt. Sen så tror jag att en indisk knivfisk (om det är den art jag tror att du syftar på) växer snabbare än en bg den med (om den lyckas få nog med käk dvs). bg vet jag funkar med unga påfåglar, men det gör ju allt då de är små, och de växer ju inte långsamt direkt! :P Dock var mina påfåglar ganska dumma och misstog min bg för en pinne och brukade försöka "gräva" bort den när den kom till deras grop.

          Tror ja får omformulera mig: bg kan nog fungera i ovanstående mix om den inköpes väldigt stor (30cm+) och de andra är mindre (om än inte för små), men jag har aldrig sett en på mer än 20 säljas i butik.
          Mvh. Peter

          500L - Pelarakvarium

          1500L - Under förändring

          Kommentar

          • Ham_puss
            • May 2009
            • 24

            #6
            det blev en bg idag den var dryga 20cm både större än min knivfisk(chitala chitala tror jag ak clownknivfisk) och mina påffar så det verkar bra. mina aro kolla in den när den hoppa i karet men sen så var den mer intresserad av fisken den fisk . hoppas verkligen att det fortsätter så här i karet för just nu e bg köng i karet. får la hoppas att min aro låter min bg va nu när den e ungefär lika stor förövrigt så e min aro jädrans feg fast ack så glupsk

            Kommentar

            • sjebbe
              • March 2009
              • 440

              #7
              Grymt intressant kar du har!
              Bilder!!!
              450 L - Channa pulchra
              720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

              Kommentar

              • Keibo
                • November 2008
                • 468

                #8
                Haha, trevligt att det verkar gå bra för dig. Ja, vore onekligen trevligt med bilder! Hur stor är arowanan? Fega fiskar är alltid trevliga, hade en oscar på 20cm som fick stryk av en 3cm dempsey...

                En liten "heads-up" OM olyckan skulle vara framme och du ser att fiskar saknar ögon - ta ur BGn.
                Mvh. Peter

                500L - Pelarakvarium

                1500L - Under förändring

                Kommentar

                Arbetssätt...