Fiskar ihop med slöjstjärtar i ett 540L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _vinkelslip_
    • June 2009
    • 242

    Fiskar ihop med slöjstjärtar i ett 540L

    Hej alla.
    Är ny på det här med akvaristik, tycker det hela är grymt kul men attans svårt.

    Vad jag vill ha hjälp med är vilka fiskar ni tycker jag ska trycka ner i mitt 540L.

    Har tre slöjstjärtar sedan innan och som jag har satt ner i karet nu för inkörning.

    Sedan vill jag också ha en mal, gärna lite större.

    Skulle ni kunna ge mig lite tips, gärna en komplett uppsättning fiskar, med antal och allt.
    Och gärna inte för dyrt.
  • nova8010
    • May 2009
    • 71

    #2
    Ursprungligen postat av _vinkelslip_
    Hej alla.
    Är ny på det här med akvaristik, tycker det hela är grymt kul men attans svårt.

    Vad jag vill ha hjälp med är vilka fiskar ni tycker jag ska trycka ner i mitt 540L.

    Har tre slöjstjärtar sedan innan och som jag har satt ner i karet nu för inkörning.

    Sedan vill jag också ha en mal, gärna lite större.

    Skulle ni kunna ge mig lite tips, gärna en komplett uppsättning fiskar, med antal och allt.
    Och gärna inte för dyrt.


    Hej! Sitter i ungefär samma situation som du... har ett 600 l som jag har slöjstjärt i och en del andra fiskar som fanns med när jag köpte akvariet.. har en liknande tråd ute själv
    Svaret jag fick va att söka i artregistret på en typ av fiskar som kommer från samma område. Lycka till!

    Kommentar

    • myslas
      • February 2008
      • 672

      #3
      Jag tror att det i artregistret går att söka efter fiskar efter vilken temperatur de vill ha. Kolla vilka de finns som tycker om runt 20 grader och se om det finns några du fastnar för där. Annars tycker jag det är väldigt vackert att köra enbart slöjstjärtar (med några algätare möjligtvis) i ett så stort akvarium.

      Edit: När jag tänker efter så är det kanske onödigt med algätare för man kör nog med rätt lite växter om man har ett gäng slöjstjärtar eftersom de har en tendens att äta upp dem.
      Senast redigerad av myslas; 05 June 2009, 15:41.

      Kommentar

      Arbetssätt...