Kampfisk och dvärggurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Claes84
    • April 2009
    • 13

    Kampfisk och dvärggurami?

    Hej!

    Häromdagen köpte vi två dvärggurami, en hona och en hane. Vår kampfisk-hane har nu börjat bli aggressiv mot dvärggurami-hanen.

    Kampfisken har inte varit aggressiv mot våra andra fiskar/räkor (neontetror, svärdbärare och guppy) eller malar alls någon gång.

    Går inte kampfisk och dvärggurami ihop?
    Akvarist - Javisst!
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    jag släppte ner en kampfisk hane i ett kar där jag hade Dvärggurami. morgonen därpå så låg kampfisken död med alla fenor av bitna. men har läst andra som haft dom ihop utan problem. men just för mig blev utgången som ovan.

    Kommentar

    • Semme
      • May 2009
      • 23

      #3
      Hände mig sammma sak. Min dvärggurami(hanen) fick jag ta bort för konstigt nog var han på guppysen OCH kampfisken. Men nu verkar det flyta på iaf....

      Kommentar

      • Scandi
        • February 2008
        • 131

        #4
        Har aldrig funkat för mig, utan alltid slutat med att jag fått flytta kampfisken. Min kampfisk reagerade inte heller på några andra fiskar i akvariumet.

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Har aldrig varit något problem för mig med dvärgguramis och kampfisk ihop. Fiskarna är individer dom med så det är inte alltid vissa fiskar fungerar tillsammans bara för det gör det i dom flesta andra fall. Har till exempel haft två kampfiskhanar i samma akvarium utan problem.
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...