Lämplig fisk, cocoon 2+körsbärsräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aronman
    • October 2008
    • 79

    Lämplig fisk, cocoon 2+körsbärsräkor

    Hej!

    Jag undrar om det finns nån med lite tips på nån liten fisk som skulle trivas i ett kar på 20L där det nu går körsbärsräkor i varierande storlek.

    Den ska givetvis låta bli räkorna i största möjliga mån.
    Och inte heller skita ner för mycket.

    Är inte så sugen på de olika minirasbororna (galaxy osv) mer sugen på nån enstaka fisk.
    Kan man stoppa ner en otto?

    Tacksam för tips.

    //Andreas
  • wallström
    • March 2009
    • 1092

    #2
    Galaxy eller dvärgrasboror funkar bra
    Emil

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Ottosar ska ha iaf 50 liter, och det är en stimfisk så det är nog inte så bra att ha 1 i 20 liter. Finns det verkligen fiskar som trivs i 20 liter? Känns hemskt...40 liter sägs ju vara en rekommenderad gräns.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        det finns några fiskar som trivs bra i 20L. men sedan är det ju så att alla fiskar trivs nog bättre i större plus är ju just det en rekommendation om 40L.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av wallström
          Galaxy eller dvärgrasboror funkar bra
          Bra tips
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Flaxss
            det finns några fiskar som trivs bra i 20L. men sedan är det ju så att alla fiskar trivs nog bättre i större plus är ju just det en rekommendation om 40L.
            Ja men 20 liter för en dvärgrasbora är ju betydligt mer än 400 liter för en diskus, eller 3.000 liter för en paroonhaj.
            Så det är ju egentligen omöjligt att ange en generell minimumrekommendation för akvariestorleken - bättre är att ta hänsyn till resp. arts behov.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Ja men 20 liter för en dvärgrasbora är ju betydligt mer än 400 liter för en diskus, eller 3.000 liter för en paroonhaj.
              Så det är ju egentligen omöjligt att ange en generell minimumrekommendation för akvariestorleken - bättre är att ta hänsyn till resp. arts behov.
              jag tror du har läst andra inlägg från just mig där jag skrivit att man ska kolla på mer än enbart literna. och ta hänsyns till varje art.

              det jag menade var ju att där finns fiskar som kan vara i 20L, det är ju inte helt omöjligt.

              Kommentar

              • Tougaye
                • January 2008
                • 209

                #8
                man kan ju ha lite yngel .det har jag haft tills jag flyttar över dom till större.

                Kommentar

                • aronman
                  • October 2008
                  • 79

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tougaye
                  man kan ju ha lite yngel .det har jag haft tills jag flyttar över dom till större.
                  Hej!
                  Jag tömde just en Betta edithae i det lilla karet igår, så nu får vi se hur det går med dessa.
                  Matade med artemia för första gången för en liten stund sedan och de åt som bara den.
                  Så jag låter det bli en barnkammare tills jag kanske hittar på nåt annat.

                  Tack för alla era tips och idéer =)

                  /Andreas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...