SvÅrt att sÄlja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hgs
    • December 2007
    • 147

    SvÅrt att sÄlja

    Hej undrar varför det är svårt att bli av med ciklider nu för tiden var enklare förr håller hobbyn på att dö ut.Eller vad är drt frågan om.
  • aronman
    • October 2008
    • 79

    #2
    Hej!

    Vad är det för sorts ciklider du vill bli av med?
    Jag tror snarare att det är för att så många håller på med ciklider.
    Och många ciklider förökar sig själva utan att man behöver göra så mycket mer än att byta vatten.
    Att det därför är väldigt många som vill lämna yngel till zooaffärer, sälja till privatpersoner.

    Jag tror att om man vill få sålt lite fisk och få mat eller lite tillbehör, ska man hålla sig till tetror och barber, eller lite mer svårodlade ciklider.

    Lycka till.

    //Andreas

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Rent allmänt kan man nog säga att akvaristiken, med ett undantag; har gått lite tillbaka de senaste åren. Undantaget är nanoakvarier som ökat rejält och i sådana akvarier finns det få ciklider som passar.

      Sen beror det ju också, som aronman skriver, på vilka ciklider du säljer.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • hgs
        • December 2007
        • 147

        #4
        Ursprungligen postat av aronman
        Hej!

        Vad är det för sorts ciklider du vill bli av med?
        Jag tror snarare att det är för att så många håller på med ciklider.
        Och många ciklider förökar sig själva utan att man behöver göra så mycket mer än att byta vatten.
        Att det därför är väldigt många som vill lämna yngel till zooaffärer, sälja till privatpersoner.

        Jag tror att om man vill få sålt lite fisk och få mat eller lite tillbehör, ska man hålla sig till tetror och barber, eller lite mer svårodlade ciklider.

        Lycka till.

        //Andreas
        just nu håller jag på med jord ätare

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av hgs
          just nu håller jag på med jord ätare
          Snygga trevliga fiskar men inte färggranna (åtminstone inte som yngel) och då är de inte lätta att sälja i affärer.

          Dra upp dom i rejäl storlek och sälj sedan privat istället
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • hgs
            • December 2007
            • 147

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Snygga trevliga fiskar men inte färggranna (åtminstone inte som yngel) och då är de inte lätta att sälja i affärer.

            Dra upp dom i rejäl storlek och sälj sedan privat istället
            JO då det gör jag men har inte lyckats ännu men levererade till zooaffär i förra veckan ett trettio tal.

            Kommentar

            Arbetssätt...