Behöver tips på vad som passar med mina firrar:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chigak
    • May 2009
    • 78

    Behöver tips på vad som passar med mina firrar:)

    Jag har ett 450L sällskapsakvarium. Än så länge har jag 8st Otocinclus, 2st Ancistrus, 8 Palettciklider och 4 Mosaikgurami.
    Jag har tänkt att skaffa 4 mosaikgurami till men sen vet jag inte riktigt vad jag ska ha mer. Eller tycker ni det är fullt med dessa?
    Jag skulle vilja ha någon färgstark fisk som passar med de jag redan har. Temperaturen håller jag på 25gr. Detta efter att ha läst om de fiskar jag redan har. Ph ligger på ca 6,5 och vattnet är mjukt.
    Jag har mycket växter och flera krukor som gömställen.

    Så om någon har tips på en fin färgstark fisk som passar in så är jag jättetacksam!
  • chigak
    • May 2009
    • 78

    #2
    någon som har nåt tips?

    Kommentar

    • Jemmba
      • January 2008
      • 432

      #3
      Ursprungligen postat av chigak
      någon som har nåt tips?
      Skulle jag var du så skulle jag slänga ner ett gäng tetror och ev några guppys =)
      När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

      Kommentar

      • Tapis
        • May 2009
        • 15

        #4
        Hej

        Tror inte att det år någon jättebra idé att stoppa i några guppy. Kommer nog inte vara så många kvar efter nån dag med tanke på att mina Paletter inte tvekar gå i strid med rödcikliderna......
        Men det kan ju variera mellan olika fiskar, mina kanske är lite dumma .

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Eftersom du har ett så pass stort akvarium så tycker jag att du skall satsa på ett stim av någon av regnbågsfiskarna. De kan se lite tråkiga ut i affärerna men det skall du inte lura dig av.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          Arbetssätt...