Påfågelciklid och Frontosa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stigson
    • February 2009
    • 522

    Påfågelciklid och Frontosa?

    Hej. Kan man ha dessa fiskar ihop?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    du får ha ett stort akvarium till dem båda eftersom båda fiskarna blir riktigt tuffa när de blir större.





    här står lite info om dem i dessa länkar. men jag tror nog att det ska ha dem i samma akvarium bara det är stort.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • stigson
      • February 2009
      • 522

      #3
      Har ett 720 L som jag hade tänkt startat upp, men det är kanske för litet?

      tänkte ha 5-6 påfåglar. några gibbiceps. kan jag ha några tossor till dem?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        i början kan du nog ha ett par påfåglar och nog någon frontosa, + någon gibbis. se till och ha bra reningsverk eftersom dessa fiskar kan skita ner akvariet någon in i satan. sen när påffarna håller på att bli större så får du ta bort dem efterhand. till sist så kan du ha ett lekpar där i men frågan är om de kommer överns efterhand de börjar bli könsmogna.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Påfåglarna är betrydligt aktivare så i längden tror jag att de sävligare frontosorna kommer att tyna bort
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • smikeb
            • April 2007
            • 107

            #6
            Ursprungligen postat av stigson
            Har ett 720 L som jag hade tänkt startat upp, men det är kanske för litet?

            tänkte ha 5-6 påfåglar. några gibbiceps. kan jag ha några tossor till dem?
            det kan nog fungera när de är små.
            www.oscarciklid.egetforum.se

            Kommentar

            Arbetssätt...