Fördelning av fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan Gustafsson
    • January 2009
    • 10

    Fördelning av fiskar

    Hej !

    Jag har 2 akvarium, ett på 152 liter och ett på 60 liter.
    De fiskar jag har är:

    - 6 Palettciklider (3 hanar och 3 honor)
    - 5 kardinaltetror
    - 4 malar
    - 3 svärdbärare

    Hur tycker ni att jag ska fördela fiskarna i de 2 akvariumen? Jag hade alla palettciklider i det största men efter ett tag så började de bråka och ett par tog över rejält. Tycker ni att jag ska flytta över ett par till det minsta akvariet och isåfall med vilka fiskar ska de gå med?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Ursprungligen postat av Johan Gustafsson
    Hej !

    Jag har 2 akvarium, ett på 152 liter och ett på 60 liter.
    De fiskar jag har är:

    - 6 Palettciklider (3 hanar och 3 honor)
    - 5 kardinaltetror
    - 4 malar
    - 3 svärdbärare

    Hur tycker ni att jag ska fördela fiskarna i de 2 akvariumen? Jag hade alla palettciklider i det största men efter ett tag så började de bråka och ett par tog över rejält. Tycker ni att jag ska flytta över ett par till det minsta akvariet och isåfall med vilka fiskar ska de gå med?

    tycker inte att du du ska flytta över palettarna till 60 litert, blir lite för litet för dem tycker jag. flytta över dina kardinaltetror till 60 litert och utöka beståndet med typ 3 st till så får du ett fint litet stim . Skaffa annars ett litet gäng ottociniclus till ditt 60, de är riktgt trevliga och en hejare på att äta alger.

    vad är det för malar du har? .

    tycker att du kan göra dig av med 2 par paletter och behålla ett par för annars så kommer de att slå ihäj varandra i ditt 150 liter, när de väl har fått tag på ett revis och skaffat ungar så är de ilskna som satan :P. svärdbärarna kan gå kvar i ditt 150 liter.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Johan Gustafsson
      • January 2009
      • 10

      #3
      Heej Markus

      Jag flyttade över en hane och en hona av paletterna till 60 liters akvariet och de började gräva och leka direkt Eftersom att jag skulle vilja odla paletter så hoppas ja att de får en kull i det lilla akvariet och det andra paret i det stora, sen kanske jag flyttar tillbaka paletterna till det stora igen, de sista paret ska jag nog försöka göra mig av med :P Angående svärdbärarna så ska jag nog ha kvar dem i det stora, fast just nu är de i en flaj box från ikea så länge, för jag har medicinerat dem (misstänkt vita prick).

      Kardinaltetrorna var från början 10 st men 5 dog i starten av akvariet för ett halvår sen (antagligen av nitrit i vattnet). Men ska nog åka och kolla på dom dära ottociniclus i en akvarie affär de såg trevliga ut på bild iaf Vad kostar de ungefär ?

      Malarna är 2 st anticrus (stavning?) i det stora, ska försöka odla dem, sen är det 2 st till ganska små (jag tror det är anticrus med) i det lilla akvariet

      Tack för svaret

      MVH Johan

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Ursprungligen postat av Johan Gustafsson
        Heej Markus

        Jag flyttade över en hane och en hona av paletterna till 60 liters akvariet och de började gräva och leka direkt Eftersom att jag skulle vilja odla paletter så hoppas ja att de får en kull i det lilla akvariet och det andra paret i det stora, sen kanske jag flyttar tillbaka paletterna till det stora igen, de sista paret ska jag nog försöka göra mig av med :P Angående svärdbärarna så ska jag nog ha kvar dem i det stora, fast just nu är de i en flaj box från ikea så länge, för jag har medicinerat dem (misstänkt vita prick).

        Kardinaltetrorna var från början 10 st men 5 dog i starten av akvariet för ett halvår sen (antagligen av nitrit i vattnet). Men ska nog åka och kolla på dom dära ottociniclus i en akvarie affär de såg trevliga ut på bild iaf Vad kostar de ungefär ?

        Malarna är 2 st anticrus (stavning?) i det stora, ska försöka odla dem, sen är det 2 st till ganska små (jag tror det är anticrus med) i det lilla akvariet

        Tack för svaret

        MVH Johan
        ottociniclus brukar ligga bland 30-45 kr tror jag , men de är riktigt fina .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        Arbetssätt...