ciklider parblidning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Swamp
    • January 2009
    • 88

    ciklider parblidning?

    Hej, nu har äntligen guppyn fått konkurens i stora karet av lite "riktiga" fiskar, har vart o inhandlat blå ciklider och röd ciklider. Nu är min fråga kan dessa två arter korsas? För blå cikliderna verkar mer villiga att hänga med röd cikliderna än varandra och samma sak med röd cikliderna. Kan dom bilda par?

    Har guppykorsningar så det räcker vill inte få skumma ciklider också
  • Myzan___
    • January 2009
    • 156

    #2
    dina guppys kommer nog tyvärr minska rejält.... pga. ciklider är ofta lite mer aggressiva, men för din skull hoppas ja att de går bra =) lycka till!
    // Myzan___

    frågar man inget får man heller inget veta

    Kommentar

    • Link_Mag
      • January 2009
      • 238

      #3
      nej dom kan inte korsas då dom e från helt olika släckten och helt olika kontinenter.
      Diskus och Växter FTW!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Guppyna kommer att minska ja, både blåciklider och rödciklider är rätt glupska, och rovinriktade.

        Men nå´n korsningsrisk tror jag inte föreligger mellan dem, de är inte från samma världsdel, och är nog inte särskilt nära släkt, och de är även rätt olika.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Swamp
          • January 2009
          • 88

          #5
          Jo tack guppyna är redan på nergång, vilket jag var medveten om innan cikliderna kom in i bilden så. Har fler guppys än vi har utrymme för o eftersom dom är super friska men ser ut som stryk så kan vi inte ha dom till så mycket.

          Kan ni inte komma hit o tala om för mina cikliderna att lika barn leka bäst, för det verkar bara två av fiskarna fatta!

          Kommentar

          Arbetssätt...