Fjärilciklid+Kardinaltetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sumpan
    • December 2008
    • 238

    Fjärilciklid+Kardinaltetra?

    Tänkte köpa ett par fjärilscilklider och jag undrar passar de estetiskt och praktiskt med kardinaltetror. Och, vad finns det för andra fiskar som har samma ursprung som fjärilcikliderna. Vad bör man ha för botten, växter, inredning och vattenkemi till sådanna fiskar? lite av en biotop ska det bli med fjärilcikliderna som grund. tacksamm för tips och råd. Har ett 96 L Juwel kar.



    Jesper
    200L Asien
    56L
    27L
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    #2
    Du bör enligt mig skaffa bolivianska fjärilsciklider istället tåligare, vackrare och lever längre. I övrigt är det en bra kombination.
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

    Kommentar

    • Sumpan
      • December 2008
      • 238

      #3
      Ursprungligen postat av woodo
      Du bör enligt mig skaffa bolivianska fjärilsciklider istället tåligare, vackrare och lever längre. I övrigt är det en bra kombination.

      Okej, men hur passar de ihop med kardinal tetran, då det ska bli mer eller mindre som en biotop. Har även tänkt att skaffa metalpansarmalar och en annan tetra från Colombia/venezuela hållet
      200L Asien
      56L
      27L

      Kommentar

      • Link_Mag
        • January 2009
        • 238

        #4
        Funkar bra ihop. som sagt är tyvär fjärilarna inte av samma kvalite som för 10 år sedan så sattsa på boliviansk då denna e tåligare och lever längre
        Diskus och Växter FTW!

        Kommentar

        Arbetssätt...