Nya invånare till 600 literskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marisch
    • June 2006
    • 370

    Nya invånare till 600 literskar

    Hej hopp!

    Jag behöver lite förslag på nya fiskar till mitt 600L-kar. Jag kommer om en vecka att lämna min kull med scalarer till en av våra zoobutiker. Jättekul, för då kan man ju byta till sig lite annat smått och gott. De blev för övrig jätteglada för han som jag pratade med påstod att det är svårt att få tag på scalarer av god kvalitet numera.

    Så här kommer innehållet i mitt akvarium att se ut efter att scalarerna försvunnit:
    6 st fullvuxna scalarer
    5 st silverhajar
    5 st ancistrus
    1 pleco

    Akvariet har ganska dämpad belysning och relativt mörk botten. Det skulle vara trevligt med en färgklick. Alla förslag är välkomna för jag har idétorka för tillfället. Kanske jag borde ta bort någon mer fisk? Hjälp mig.
    720 liter160 liter102 liter54 liter
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av Marisch
    Hej hopp!

    Jag behöver lite förslag på nya fiskar till mitt 600L-kar. Jag kommer om en vecka att lämna min kull med scalarer till en av våra zoobutiker. Jättekul, för då kan man ju byta till sig lite annat smått och gott. De blev för övrig jätteglada för han som jag pratade med påstod att det är svårt att få tag på scalarer av god kvalitet numera.

    Så här kommer innehållet i mitt akvarium att se ut efter att scalarerna försvunnit:
    6 st fullvuxna scalarer
    5 st silverhajar
    5 st ancistrus
    1 pleco

    Akvariet har ganska dämpad belysning och relativt mörk botten. Det skulle vara trevligt med en färgklick. Alla förslag är välkomna för jag har idétorka för tillfället. Kanske jag borde ta bort någon mer fisk? Hjälp mig.

    ett bra stim med tetror kanske.
    lite större / högre tetror så, exempelvis smycketetra eller colombiatetra.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Marisch
      • June 2006
      • 370

      #3
      Ursprungligen postat av Kensa
      ett bra stim med tetror kanske.
      lite större / högre tetror så, exempelvis smycketetra eller colombiatetra.

      .
      Var oxå inne på det ett tag. Har förälskat mig i rosentetra. Skulle de funka?
      720 liter160 liter102 liter54 liter

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        skulle nog säga att det är boarderline.
        beror nog lite på hur små dom är när de koppas in, och hur dina scalarar betér sig
        mot mindre fisk.

        kan gå, kan oxå bli dyr scalarmat

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Marisch
          • June 2006
          • 370

          #5
          Har ingen aning om hur scalarerna beter sej mot småfisk. De har typ härjat fritt där de är nu. Colombiatetran är väl ganska okej, de röda fenorna lär ju lysa upp om man har ett stort gäng.
          720 liter160 liter102 liter54 liter

          Kommentar

          Arbetssätt...