gurami+palettciklid? omöjligt eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frozenhart
    • November 2005
    • 29

    gurami+palettciklid? omöjligt eller?

    Hej jag har ett 120L akvarium där det för tillfället går 2 palettciklider samt 6 platy o en gibbi.. Jag har precis startat upp det från en flytt o då följde dessa med..

    Iallafall så hade jag tänkt ha något färgstarkt i det och funderade på gurami. Har haft det förut och gillar dom men jag är väldigt osäker på om dom skulle gå ihop med palettcikliderna?

    Om inte finns det förslag på snygga fiskar som passar ihop med platy o palett?

    Tack för hjälpen /Caroline
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ett litet gäng tetror, en 10-12 st av någon sort som inte blir 10 cm. Visst skulle det funka med gurami rent generellt, men dessa är olika individer så likaväl kanske det går åt pepparn.
    Tänk sedan på att Gibbi blir ganska stora, och det ganska fort, så ett byte till ett större kar så småningom är inte fel...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Har du mycket gömställen och växter, vid ytan t.ex, så ska det nog funka, med nå´n lite robustare art, som t.ex läppgurami. Blå/marmor/guldgurami kan också funka, men tror den blir lite för stor för 120 liter.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...