Tips på fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aneta
    • September 2008
    • 261

    #16
    Ursprungligen postat av Nina82
    Sovrummet försöker jag hålla mig borta ifrån
    Även om man tycker att man hittat en tyst pump kommer man höra vatten som porlar, syre som kommer ut ur pumpen eller andra ljud som lätt kan uppfattas som oljud i ett helt tyst rum

    Har egentligen varken plats eller tid till fler akvarium nu så jag försöker hålla mig till planeringsstadiet så länge som möjligt. Det här med räkorna är något jag måste göra ganska snart annars kommer mina räkor dö ut så småningom och det skulle ju såklart vara tråkigt.
    Blir nog ett litet på 10-20L ståendes på köksbänken. Katten kommer använda det som drickskål men jag tror inte hon kommer sno några räkor .. det är hon för fin för
    Ja sovrummet är inte min drömplats för akvariumet heller men vad gör man inte för fiskarnas skull Det är det ända rum jag kan "fixa" plats åt ett större kar

    Håller med dig, man ska planera länge och ett projekt i taget, annars kan det kännas jobbigt istället.

    Mina katter älskar också att dricka akvariumsvatten och den ena tom plaska i vattnet, den hade nog hoppat i och käkat upp alla räkor
    325L

    Kommentar

    • aneta
      • September 2008
      • 261

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      köp en till. jag hade Amano räkor till mina kampfiskar.

      japp det finns räkor som blir större du kan kolla här
      http://www.zoopet.com/skaldjur/skald...SNAMN&ANTAL=15
      Tack, det var många att välja mellan, kanske ska ha ett räkakvarium istället, får se ...
      325L

      Kommentar

      • illerfisken
        • January 2009
        • 313

        #18
        sorgmanteltetror är fina..
        http://mfksweden.forum24.se/

        Kommentar

        • aneta
          • September 2008
          • 261

          #19
          Ursprungligen postat av illerfisken
          sorgmanteltetror är fina..
          Ja det är dem
          ... men det blev 4st kilfläcksrasboror som startfiskar, fick dem av en kompis, kunde inte tacka nej. Ska köpa flera senare så att det blir ett stim.
          325L

          Kommentar

          • wlappis
            • December 2006
            • 200

            #20
            Ursprungligen postat av aneta
            Jag får svara mig själv då

            Efter att ha läst en del arbetsbeskrivningar på små tetror, rasboror, pansarmalar mm så har jag hittat mina dvärg favoriter

            Boraras brigittae, Smycketetra eller Galaxyrasbora
            Leopard ev Panda pansarmal eller Dvärgbotia (kanske svår att få tag i)
            Dvärg-, guldotocinclus eller Rödfenad dvärgpleco

            Tror att dem nämnda fiskar skulle passa med Kampisar, har bara svårt med antalet. Pansarmalar och botior är väl stimfiskar? Hur många skulle man kunna ha i 60L?
            Boraras brigittae är en grymt vacker och förvånnans värt tålig liten fisk...
            Min absoluta favorit om man inte räknar discus då

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #21
              Man får aldrig nog med akvarium, dock har mitt rum slut på plats nu. Dock har jag planerat 2 stycken 100 liters akvarium och ett 200 liters som dock inte kommer dyka upp förren om många år.

              Idag köpte jag ett litet räk akvarium som jag kunde ha jämte datorn där det inte tar nån plats, det är möjligtvis ett till sånt som jag max kan få plats med.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • aneta
                • September 2008
                • 261

                #22
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Man får aldrig nog med akvarium, dock har mitt rum slut på plats nu. Dock har jag planerat 2 stycken 100 liters akvarium och ett 200 liters som dock inte kommer dyka upp förren om många år.

                Idag köpte jag ett litet räk akvarium som jag kunde ha jämte datorn där det inte tar nån plats, det är möjligtvis ett till sånt som jag max kan få plats med.
                Wow du har stora planer och vet du vad du har all framtid då du är ung

                Det där med ett "datorsällskap" räkakvarium är väldigt smittsam idé, har sett att många har det och jag själv har börjat tänka tanken
                325L

                Kommentar

                Arbetssätt...