snälla bjässar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Metalfrenzy
    • January 2009
    • 199

    snälla bjässar?

    Tänkte slänga ut en fråga, i hopp om svar
    Är väldigt såld på stora fiskar, som jättegurami och påfågelciklider. Men jag är tveksam för att jag gärna vill ha ensnäll bjässe. En jättebernadsennerfisk! utan sprittunnan runt halsen. En egen båtsman
    Snälla tipsa

    mitt kar är bara 300 L
    hade givetvis haft större om jag var rik...
    Nu är det bara att njuta!
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    frågan är vad du klassar som snällt...
    i stort sett alla fiskar äter det som går in i munnen, men beter sig sällan illa mot fiskar av samma storlek om de inte vaktar yngel och ägg...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Snälla du, i 300 liter kan du inte ha jättefiskar, det är tråkigt men så är det bara.

      På husdjursmässan i Kista i början av månaden hade vi ett 1500 liters kar, med en jättegurami och en red tail catfish, och det var redigt trångt kan jag lova. Men under tre dagar gick det förstås, innan de fick flytta hem till 4000 liter igen. Det karet är dock också för litet, de måste flytta till typ Skansenakvariet.

      Bara jätteguramin hade du överhuvudtaget inte fått ner i 300 liter, så tyvärr, slå alla tankar på jättefiskar ur hågen. Det är inte någon lösning att köpa en ung fisk nu, och tro att du kan sälja den när den växer ur ditt akvarium heller.

      Det är inte så att jag "skäller" på dig, utan detta är bara fakta.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Metalfrenzy
        • January 2009
        • 199

        #4
        Ursprungligen postat av Mumin
        Snälla du, i 300 liter kan du inte ha jättefiskar, det är tråkigt men så är det bara.

        På husdjursmässan i Kista i början av månaden hade vi ett 1500 liters kar, med en jättegurami och en red tail catfish, och det var redigt trångt kan jag lova. Men under tre dagar gick det förstås, innan de fick flytta hem till 4000 liter igen. Det karet är dock också för litet, de måste flytta till typ Skansenakvariet.

        Bara jätteguramin hade du överhuvudtaget inte fått ner i 300 liter, så tyvärr, slå alla tankar på jättefiskar ur hågen. Det är inte någon lösning att köpa en ung fisk nu, och tro att du kan sälja den när den växer ur ditt akvarium heller.

        Det är inte så att jag "skäller" på dig, utan detta är bara fakta.
        Då är jag är på det klara med att jag inte kan ha någon jättegurami eller påfågelciklid. Det är bara att acceptera läget att ekonomin inte tillåter större kar. men finns det någon fisk som inte smiter iväg upp mot 10 kg strecket, men som inger samma majestätiska intryck som de nämnda ovan? som skulle vilja simma i min lilla pöl då
        Nu är det bara att njuta!

        Kommentar

        Arbetssätt...