I valet o kvalet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedde73
    • February 2007
    • 91

    I valet o kvalet.

    Ja, jag står ite i valet o kvalet hur jag vill göra med mitt akvarium o vänder mig därför till all expertis här i forumet.
    Jag har idag ett Juwel Trigon 190 liters hörnakvarium och som det idag simmar lite neontetror, sorgmanteltetror och två par palettciklider.
    Det jag nu funderar på är om jag skall utöka akvariet med mer "enkel" fisk, typ guppusar, platy, svärdfisk eller liknande, eller om jag skall testa på lite mer större fisk, som ciklider eller liknande? Eller har ni några andra ideér på vad jag kan hitta på?

    Jag tar tacksamt emot alla tips o ideér som ni kan tänkas komma på.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det blir lite halvsvårt att ha ytterligare ett par bottenlevande ciklider när du har paletterna.
    Däremot skulle jag nog personligen köpt ett gäng mindre skalarer för att låta dessa växa upp och para ut sig och sedan bara behålla ett av paren.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Samarin4
      • December 2008
      • 227

      #3
      Du kan ju köpa leopardpansarmalar eller någon annan bottenlevande fisk. De är inte så svåra samtidigt som de är mycket aktiva.
      http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
      uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

      Kommentar

      • hedde73
        • February 2007
        • 91

        #4
        Nu är det dags. Skall iväg o inhandla fiskar imorgon, men kan fortfarande inte bestämma mig hur jag skall gå till väga. Skall jag i princip skänka mina befintliga fiskar till mammas sällskapsakvarium och fixa mitt med helt nya fiskar, eller skall jag låta de fiskar jag har leva kvar o utöka med liknande fiskar?
        Jag är lite sugen på att börja om med nytt o då lite mer större fiskar, men har väldigt dålig kunskap om de flesta och vet inte vad jag skall börja med.

        Jag skulle vilja ha hjälp och tips på vad jag skulle kunna ha i mitt akvarium om jag skulle börja från scratch så att säga. Så snälla hjälp mig.
        Akvariet är alltså ett Juwel Trigon 190l hörnakvarium.

        Kommentar

        Arbetssätt...