slöjstjärt+rengbågshaj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mamamuu
    • October 2008
    • 14

    slöjstjärt+rengbågshaj

    Läste här någonstans att slöjstjärtarna kan uppfattas som skadade av andra fiskar, hade tänkt skaffa någon sådan senare. Nu har jag sorgmanteltetror och en rengbågshaj i ett nystartat akvarium. Tro om rengbågshajen ger sig på slöjstjärtarna sedan???
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Vet inte riktigt hur den hajen fungerar, men om man tittar på stora hajar, så tar de gärna en tugga på sådant som är nära munnen, och har dina samma beteende, så kommer slöjarna går snabbt åt på slöjstjärtarna... De är poppis att äta upp bland fiskar som får för sig att ta en mumsbit.

    Slöjstjärten är nämligen överallt i karet. Jag hade sorgmanteltetror hos mina, men fick flytta dem då de inte kunde stimma längre, slöjisarna delade upp stimmet hela tiden... Som sagt, de är överallt hela tiden.

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      #3
      Som jag uppfattat det är regnbågshajen ingen direkt haj Det är väl snarare en fisk som ser ut som en eldstjärt med alla fenorna röda, right?

      Om slöjisar kan jag dock absolut ingenting...

      Kommentar

      • Emmma
        • January 2007
        • 340

        #4
        Borde inte vara några problem, min regnbågshaj har bara gett sig på siamesiska algätare och en Apistogramma hane som hade ganska lik teckning(rödorange stjärtfena).

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Haha regnbågshajen är inte ens släkt med vanliga hajar.

          Tror det kommer gå bra
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Naugthy
            • February 2008
            • 531

            #6
            Regnbågarna brukar bara ge sig på fiskar som har liknande kroppsform som dom själva, t.ex. siameser
            "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
            "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #7
              Japp. Stämmer. Fast min regnbågshaj var supergrinig på mina två kamphonor när jag hade dom. Det var dessutom besvarat. Gick hett till ett tag.
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • Naugthy
                • February 2008
                • 531

                #8
                min haj jagade runt efter två siameser, så det var ständigt liv i luckan men sen dog båda siameserna i en sjukdom. då vart det äntligen lungt
                "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                Kommentar

                • mamamuu
                  • October 2008
                  • 14

                  #9
                  Nu har jag slängt i min slöjstjärt och den får pisk av rengbågen...grrrrrr..nu är min nästa fråga hur länge väntar man innan man ser om dom accepterar varandra?? Dom har bara varit i tillsammans ett dygn nu.

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #10
                    Kan vara så att de aldrig kommer acceptera det förrens en är död om de inte har löst problemet på ett dygn.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • mamamuu
                      • October 2008
                      • 14

                      #11
                      Alltså flyttar rengbågen till jobbet med cikliderrna....hoppas han klarar sig där

                      Kommentar

                      • mamamuu
                        • October 2008
                        • 14

                        #12
                        Vill bara tala om att jag flyttade hajen och sedan dess blev det lungt, den blev alldeles stollig jagade alla fiskar i karet, inte ens botiorna fick vara i fred, rengbågshaj och slöjstjärt enligt min erfarenhet är ingen bra kombination, hajen jagade runt alla tre som tokig.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...