Fiskar hos paddorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maccr
    • June 2007
    • 4

    Fiskar hos paddorna?

    Någon som har erfarenhet av att låta fiskar gå tillsammans med sköldpaddor?
    Skulle vara roligt att få lite "naturligare" liv i sambons aquaterrarie också (dvs påtvinga mitt akvarieintresse).
  • ize
    • May 2004
    • 612

    #2
    Tja.. jag har sett rödörade sköldpaddor gå med guppys, men sannolikt var blandningen snarare menat som "terapiarbete"/levandefoder för sköldpaddorna än ur en akvaristisk omsorg om fiskarna.

    Sköldpaddorna är snabba fiskare när de kommer åt..
    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia

    Kommentar

    • Maccr
      • June 2007
      • 4

      #3
      Ja det är väl så. Tror nog tyvärr att de skulle ge sig på även större firrar. Har för mig att jag hört något om att de först (och mycket omsorgsfullt) tuggar i sig fiskens fenor för att få midagen att ligga still och det har jag inte tänkt att utsätta en fisk för.
      Senast redigerad av Maccr; 09 June 2007, 16:37.

      Kommentar

      • mayday
        • November 2005
        • 2085

        #4
        dom blir uppätna direkt

        fiskarna fattar inte hur farlig den är och köldpaddor är otroligt snabba i att fånga föda .
        ______________________________________________

        "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Mammas sköldpadda åt upp hennes fågel
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Maccr
            • June 2007
            • 4

            #6
            Ursprungligen postat av patriksg
            Mammas sköldpadda åt upp hennes fågel
            Och hur i helsike gick det till?

            Kommentar

            • patriksg
              • May 2007
              • 1705

              #7
              Tror att den skulle ner och dricka eller om den bara fisk på kanten. det var inget lock på karet. först åt den ett ben. sen efter någon vecka tog den hela
              Mvh Patrik

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                En rödörad som tog fågeln?
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • patriksg
                  • May 2007
                  • 1705

                  #9
                  Det var en historia som min mor berättade för mig. hon hade en sköldpadda när hon var liten, va det var för någon vet jag inte :P tänkte bara berätta det :P
                  Mvh Patrik

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Låter mer som en snapsköldpadda isf om hon inte är lite lurig/busig mot dig. Om hon nu hade en sköldpadda som dessutom tog hennes fågel
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • ize
                      • May 2004
                      • 612

                      #11
                      En snapper är (och var) rätt ovanliga i Sverige, med rätta. De är inga trevliga husdjur alls. En stor och hungrig rödörad är mycket kapabel att fånga en fågel eller två, de blir ju uppåt 30-40 cm över ryggskölden, om inte ännu större.
                      Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

                      Amor vincit omnia

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        #12
                        Jo snapsköldpaddor är knappast en sköldpadda att gosa med. Vilken sort hon nu hade spelar roll om hon nu verkligen hade en som tog en fågel. Rödörade äter ju mer grönt allteftersom dom växer. Men dom tackar såklart inte nej till någon fisk eller räkor eller liknande.
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        Arbetssätt...