Palett ciklid och neontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Palett ciklid och neontetror

    Hallå

    Har precis fyllt ett kar idag och i det tänkte jag ha paletter och mosak gurami.Men jag skulle även vilja komplettera neonerna i det andra karet.Saken är den att fullvuxna neoner tycker jag är för dyra.Skulle det funka att ha 20 neoner och ett palett par i ett 130 liter under säg 2-3 månader?Eller blir dom foder för paletterna
    Fredrik
  • Pannecke
    • January 2005
    • 1325

    #2
    Ursprungligen postat av fredrikakesson
    Hallå

    Har precis fyllt ett kar idag och i det tänkte jag ha paletter och mosak gurami.Men jag skulle även vilja komplettera neonerna i det andra karet.Saken är den att fullvuxna neoner tycker jag är för dyra.Skulle det funka att ha 20 neoner och ett palett par i ett 130 liter under säg 2-3 månader?Eller blir dom foder för paletterna
    Fredrik
    Neontetror är bara bra att ha tillsammans med paletter, då de stimmar är paletterna trygga , men är det så att stimmet "splittras" så vill paletterna gömma sid, eftersom det anses som att det finns en fara i närheten.

    Så paletter + neontetra = trygga och lugna paletter.
    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Toppen.Då blir det ett gäng neoner som får starta upp karet
      Fredrik

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        Mina neontetror stimmar kanppt alls men jag har inte haft något problem med mina paletter för det.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • Pannecke
          • January 2005
          • 1325

          #5
          Ursprungligen postat av peppito
          Mina neontetror stimmar kanppt alls men jag har inte haft något problem med mina paletter för det.
          Jag har inta sagt att det blir problem utan neontetror. Men jag har läst att stimmfikar gör paletten lugnare. Och är det så att dina tetror inte stimmar, så finns det ingen som de måste skydda sig emot. De är för tryga i karet utan att behöva stimma.
          /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

          Gå gärna in och titta på vår hemsida.

          Kommentar

          Arbetssätt...