Algätare till 20L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    #16
    Okej då får dom ha algerna, salamandrarna tycker bara det är underbart med alla alger Men som sagt guppysarna äter ju ändå ganska mycket alger, så dom får agera algätare.
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #17
      Jag anser inte att ett akvarium helt utan filtrering är någon bra miljö för guppisar heller. OKI, dom kanske överlever ett par månader, men dom lider hela vägen.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Magnuz
        • February 2005
        • 292

        #18
        Byter man bara vatten rimligt ofta ska det nog inte vara några problem. Guppys är (eller var i alla fall) ganska tåliga fiskar, men det är klart, man ska ju inte plåga dem för det. Som barn hade jag i alla fall guppys i ett litet akvarium utan filter (men med regelbundna vattenbyten) och de levde i flera år och ynglade av sig med jämna mellanrum. Finns det förresten inga algätande killis? Vissa arter lever ju i naturen i extremt små vattensamlingar där betingelserna förmodligen inte är de bästa. Dessutom är de båda vackra och intressanta.

        Kommentar

        • Maethor
          • December 2004
          • 675

          #19
          Jag har haft guppy i ett akvarium på 9 L som jag renrensade högst en gång i veckan och dom mådde prima. Det fanns då aldrig några sjukdomar eller var aldrig någon som dog och yngel kom hela tiden.
          112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
          105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
          54L: ca 15 kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L (marin): 3kamphanar
          6x2L: Kamphanar

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

          Kommentar

          Arbetssätt...