Fiskar till 150-200L akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    Fiskar till 150-200L akvarium?

    Har lite svårt nu med firrarna. Hur jag ska ha det. Har bestämd vilka malar och räkorna jag ska ha men fiskarna är svårt. pH värdet kommer ligga runt 6-8. Tempratur 25-26 grader om det går som jag vill. Ska inte bli så stor och inte röja på botten. Inte så svårt, gärna färggrann och framme, aktiv. Letat i olika fiskböcker och på internet men det är svårt...har ju inte heller inga mått än därför vänder jag mig till er.
    Tack på förhand.
    Mvh Hanna
    Min Zoon
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Jag propagerar för Marmor- och/eller Blå Gurami. De är vackra och väldigt trevliga. Jag trivs super med mina. Tänk på att ha fler honor än hannar då de gillar att jaga dem Själv har jag jämna par 3 honor och 3 hanar. Det funkar perfekt.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #3
      Ursprungligen postat av Gimbo
      Jag propagerar för Marmor- och/eller Blå Gurami. De är vackra och väldigt trevliga. Jag trivs super med mina. Tänk på att ha fler honor än hannar då de gillar att jaga dem Själv har jag jämna par 3 honor och 3 hanar. Det funkar perfekt.
      tack för tipset..ska kolla in dem..är lite inne på palettciklider och golden nånting hehe. är nybörjare å behöver väldigt enkla fiskar men ändå inte guppies hehe...
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #4
        Golden är verkligen vackra fiskar.
        Ska snart starta upp ett nytt kan med 15 golden och 2 Blå Delfinciklider.
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #5
          Håller med dig Gimbo. Det finns mycket fina guramis. Hade det förut. Honungs guramin tycker jag är fin, men även den blåa. Tillsammans med ett stort gäng kardinal tetror är det toppen fint i akvariet! Golden är mycket fina med sin skarpa gula färg. Har själv golden. Vad tycker ni om vit Labidochromis "Nkhata Bay"? Funderar på att skaffa sådana till mitt ciklid akvarium.

          //Camilla
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          Arbetssätt...