silverhaj+gurami=sant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    silverhaj+gurami=sant?

    Tror ni det funkar eller blir guramin nafsad? Är inte silver haj lite bitiga? Jag skulle vilja ha någon fisk på toppen, har ni förslag?
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    Huruvida silverhajar är fenbitare eller ej överlåter jag till någon annan att svara på.
    Däremot är de väldigt aktiva och stissiga fiskar medans guramis föredrar lugna kamrater för att själva inte bli stressade (vilket kan få sjukdomar att brista ut). Har själv förlorat guramis pga för aktiva akvariekompisar till dem.
    Silverhajar blir även ganska stora (räkna med i alla fall 20 cm) och trivs bäst i stim, så de föredrar ju givetvis ett ganska stort akvarium, gärna upp mot 300 liter.
    Jag tror att en barb av något slag skulle kunna gå bra med hajarna. De är ganska livliga själva och är inte rädda för att säga ifrån om någon försöker nafsa på deras fenor.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Mitt akvarium är på 375l. Jag har 3 silverhajar, 3 praktbotia, 4 siamesiska algätare, 6 sorgmanteltetra som ev ska flytta till 100l, 1 liten gibbi och 2 ancistrus. Ev. ska ancistrusarna också flytta. Gibbi´n är mindre än ancistrusarna ännu. Silverhajarna är som siameserna och botiorna lite kortare.
      Barber är de uppe vid ytan? De är väll stimfiskar? Jag ska läsa lite om de. Jag hade lite tänkt asienkar förutom att jag ska ha gibbi´n där.
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av solbacka
        Jag hade lite tänkt asienkar förutom att jag ska ha gibbi´n där.
        Många barber kommer från Asien.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...