Litet sydamerika-kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fred fish
    • July 2004
    • 120

    Litet sydamerika-kar

    Jag hade tänkt starta upp mitt 92 L akvarium som sydamerikakar, men med tanke på storleken så är det ju inte så mycket som får plats. Har funderat på följande kombination:

    * 4 regnbågsciklider (1 hane + 3 honor)
    * 4 corydoras julii
    * 10 rödmunstetror
    * 1 liten ancistrus

    Är det något speciellt jag bör tänka på? Tror ni det finns möjlighet att öka på någon av fisksorterna något eller är de fullt med dessa charmtroll?
    240 L Sydamerikamix (jordätare, rödmunstetror, corydoras och ancistrus)
    190 L Sydamerikamix (scalarer, dolkstickstetror, bilbukar, corydoras och ancistrus)
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Ursprungligen postat av Fred fish
    Jag hade tänkt starta upp mitt 92 L akvarium som sydamerikakar, men med tanke på storleken så är det ju inte så mycket som får plats. Har funderat på följande kombination:

    * 4 regnbågsciklider (1 hane + 3 honor)
    * 4 corydoras julii
    * 10 rödmunstetror
    * 1 liten ancistrus

    Är det något speciellt jag bör tänka på? Tror ni det finns möjlighet att öka på någon av fisksorterna något eller är de fullt med dessa charmtroll?
    Låter rätt bra bara att du no ska öka lite på corydorasen fö dom e stimfiskar o vill va minst 6 st helst fler.
    jag själv har ett sydamerika kar på 112 liter där ja har 6 röda fantomtetror o 3 fjärilsciklider o o till veckan får ja nog min clownplecon det har blivit gansga algit nu ne ja inte haft nån mal eller nåt annat .....
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Ett lite originellare malval än Ancistrus/Otocinclus är Parotocinclus.
      mvh Daniel
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • Fred fish
        • July 2004
        • 120

        #4
        Ursprungligen postat av daniel60
        Ett lite originellare malval än Ancistrus/Otocinclus är Parotocinclus.
        mvh Daniel

        Daniel, har du någon länk till någon artbeskrivning? Sökte på parotocinclus på zoppets artbeskrivningar utan lyckat resultat. Skulle gärna ha något mer originellt än vanlig ancistrus!
        240 L Sydamerikamix (jordätare, rödmunstetror, corydoras och ancistrus)
        190 L Sydamerikamix (scalarer, dolkstickstetror, bilbukar, corydoras och ancistrus)

        Kommentar

        Arbetssätt...