Fullt eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    Fullt eller?

    Jag har att kar på 54L, i det finns det:

    ca 2-3 guppyhonor
    15 guppyhanar
    3kamphonor
    2 kopparbarbar

    är för mycket fisk i det? guppysarna har sprecis blivit vuxna och honorna har precis "blivit" honor så jag ska nog flytta på dom om dom får det jobbigt med hanarna, men just nu så har hanarna bara ögon gör kamphonorna som dom flörtar med hela tiden
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    Ja, jag tycker det är för mycket fisk i det. Och fel fördelning mellan guppyhanar o honor. Mer lämpligt vore två-tre honor per hane och max totalt ca 10 vuxna guppy. Yngel kan man ju ha fler av, men man bör gallra ut beståndet om det blir för trångt.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #3
      det är Alldeles för många hannar och de kan mycket väl gå på varann om det inte finns honor... har de vuxit upp i ett akvarium utan hanne eller? För guppies är ju honor när de föds och utveckas till hannar efter behov vad jag minns.

      Man brukar räkna en liter per cm fisk och då är du redan en bit över sextio liter.

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        och dina kopparbarber vill va fler en 6 st o eftersom du nba har 2 skule ja sålt dom iställer fö att belasta akvariet med flera barber.
        Tobbe
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • Maethor
          • December 2004
          • 675

          #5
          Jo jag vet att det är för mycket hanar och för lite honor, jag ska ta och flytta honorna till "honakvariet" när jag hinner.

          angående barbarna så hade jag 4st men dom andra dog så nu har jag bara domhär två och jag väntar på att dom ska dö också, dom verkar trivas, en av dom har vuxit enormt sedan dom blev bara 2 (ca 8cm nu), jag kan inte sälja dom eftersom ingen vill ha dom.

          anledningen till att det är så många hanar och lite honor är att jag flyttar alla honorna till ett annat 54L kar, så att det inte ska bli så mycket yngel, så det är inte så att alla yngel har blivit hanar även om dom flesta blir det för mig. Men som sagt så är hanarna mer intresserade av kamphonorna än av honorna av sin egen art
          112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
          105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
          54L: ca 15 kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L (marin): 3kamphanar
          6x2L: Kamphanar

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

          Kommentar

          • Maethor
            • December 2004
            • 675

            #6
            Okej nu har jag flyttat så att dom två guppyhonorna och tre av hanarna är i det andra 54L karet.

            Vad tror ni om det karet:
            9Guppy (6honor, 3hanar)
            2 Dvärggurami (Hona+hane)
            1kamphane
            1mal
            2 Platy (hona+hane)
            Det är väl ganska lagomt?
            112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
            105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
            54L: ca 15 kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L (marin): 3kamphanar
            6x2L: Kamphanar

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

            Kommentar

            Arbetssätt...