10 kardinal ihop med fjärilciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apollo
    • December 2004
    • 34

    10 kardinal ihop med fjärilciklid?

    Är det för mycket att ha 10 kardinaltetror och 2 ancistrus tillsammans med ett par fjärilciklider i ett 63L?

    Finns det någon annan fisk man kan ha ett par av som är färgglada och inte kräver så stort akvarium?
  • Wizball
    • January 2005
    • 13

    #2
    Jag tycker att det är på gränsen för vad burken tål, tetrorna gör sig bättre i ett lite större akvarium där de kan stimma på ett vettigt sätt. Annars är mina erfarenheter att fjärilarna är fredliga och passar bra i ett mindre akvarium. Ancistrusarna borde inte ställa till med problem. Jag skulle välja: antingen tetror och ancistrus (2 olika nivåer, ingen konkurrens), tetror och fjärilar (kan bli strul vid leken, då tetrorna kommer att sno yngel, dock fördelar sig aggressionen säkert jämt över stimmet), eller (helst) ancistrus och fjärilar, då de i mina ögon är mer intressanta än tetror ;-)

    Kommentar

    • Wizball
      • January 2005
      • 13

      #3
      Glömde din andra fråga, vilka andra roliga små fiskar som man kan ha ihop med tetror:

      En liten billig, vacker och rolig ciklid som passar bra i sällskapsakvarium enlig min mening, är Egyptisk munruvare (hette pseudocrenilabrius multicolor förut). ca. 4 cm, härdig, leker lätt och har ett intressant beteende. Smidigast är att ha en hane och 2-3 honor eftersom han uppvaktar dem intensivt. Rör inte växter, men mina plockade lite i botten då och då. Minsta äggruvande honan var typ 2.5 cm!
      Bör kosta 40-70:- styck

      Kommentar

      • skalar90
        • January 2005
        • 90

        #4
        koppaebarber är fina och härdiga

        Kommentar

        Arbetssätt...