vilka "nytto fiskar" finns i malavi sjön ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    vilka "nytto fiskar" finns i malavi sjön ?

    jag menar, köra ansistrus i malavikaret fungerar ju aldeles ypperligt, men de hör ju igentligen inte hemma där, om man får för sig att försöka sig på en biotop... helt ärligt så vet man (jag) aldeles för lite om sjön, men vad finns det mer för fisk, än alla dessa ciklider ?

    B!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det finns en hel del - dock de enda som är lämpliga för i akvarium är en del Synodontisar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mr B
      • September 2004
      • 1310

      #3
      Hhum, ser ut som om den ända listad i fiskbeskrivningarna här är: Den Här!

      Det är kanske inte så där överdrivet populära fiskar?
      Tackar.
      B!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Mr B
        Hhum, ser ut som om den ända listad i fiskbeskrivningarna här är: Den Här!

        Det är kanske inte så där överdrivet populära fiskar?
        Tackar.
        B!
        Nej utbudet är lite begränsat och det var också rätt sällan man såg andra fiskar i sjön än ciklider i sjön förutom "sardinen", stora Bagrus-malar http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_bild.asp?BILD=631 och någon enstaka gång stora barber och "ålar" http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_bild.asp?BILD=619
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...