fiskars ålder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maanha26
    • November 2004
    • 36

    fiskars ålder

    För ett tag sedan var det någon vänlig människa som hade en bra adress där man kunde gå in och kolla hur gamla olika akvariefiskar blir. Blev av med adressen. Någon annan som kan den?
    ah
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    #2
    Jag vet vilken du menar och jag har själv varit inne på den sidan, men jag kan för mitt liv inte komma på vad sidan hade för adress!!
    Kommer dock ihåg att det var en sida på tyska!!

    Om ingen har kommit på det tills på Fredag så har jag svaret i min dator på jobbet!! (Det måste ha varit där jag gick in på denna sida.)

    Om ingen har knäckt nöten så återkommer jag på Fredag!!
    Senast redigerad av sockerconny; 05 January 2005, 16:49.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av maanha26
      För ett tag sedan var det någon vänlig människa som hade en bra adress där man kunde gå in och kolla hur gamla olika akvariefiskar blir. Blev av med adressen. Någon annan som kan den?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • maanha26
        • November 2004
        • 36

        #4
        Blå ciklid.

        Tack för hjälpen till den tyska länken, det var precis den sidan jag letade efter. kan dock inte hitta hur gamla ciklider blir. Någon som vet.
        ah

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Du måste först veta det vetenskapliga namnet på cikliden. Varierar beroende på art. Dvärgciklider t.ex blir inte så gamla, knappt 3 år, medans större ciklider kan bli äldre. Oscar kan bli upp mot 10 år.
          Guy
          Senast redigerad av Guy Palm; 05 January 2005, 17:45.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av maanha26
            Tack för hjälpen till den tyska länken, det var precis den sidan jag letade efter. kan dock inte hitta hur gamla ciklider blir. Någon som vet.
            Cikliders ålder varierar oerhört mycket från art till art som Guy skriver - en del blir bara 1 år medan andra blir 15 år
            Så kolla efter det latinska namnet på de ciklider du undrar över i Zoopets artregister och gå sedan till den tyska hemsidan
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...