Fiskpris frågor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysaan
    • November 2004
    • 138

    Fiskpris frågor.

    Jag ska införskaffa ett kar till eftersom min rara sambo gav mig pengar som jag fick göra vad jag ville med. Ska dela på fiskarna som jag har och köpa till lite osv. Sitter och räknar lite nu och undrar om någon vet ca.priser på följande fiskar:
    Svärdbärare (honor)
    Guppies(honor)
    Zebrafiskar
    Ancistrus
    Pansarmal

    Vore jättetacksam om någon vet eftersom jag har en budget att hålla och mycket som jag vill göra. Penagrna lär väl iofs inte räcka ändå till slut men men.
    www.mysaan.net Smycken för alla
  • Fija

    #2
    Jag köpte sebrafiskar direkt från odlare idag och de kostade 5kr/st, men de är nog lite dyrare i affär. I den affären jag brukar handla kostar guppy 20 kr, ancistrus ca 30 kr. Det var väl de jag kommer ihåg.

    Kommentar

    • LadyTiera
      • November 2004
      • 151

      #3
      ancistrus; 50 kr
      Guppiehonor; 40
      zebrafiskar: ofta paketpris, fick 10 för 79:-
      Pansarmalar; runt 40-50kr
      svärdbärarhonor; ?

      sthlmsriser
      112l;snäcklekare+zebrafiskar
      pansarmalar
      80liters;purpurhuvudbarb+överbliven fisk.
      30l:liten ancistrus, 3 guppy, 12 neontetror

      http://ladytiera.blogspot.com/

      Kommentar

      • Maria_K
        • December 2004
        • 5

        #4
        Kan bara svara för svärdbärare och guppies. De zoo affärer jag spanat in ligger båda dessa runt 25 oftast 27 res 24. Med andra ord e ganska billig fisk.
        Ett tipps när det gäller svärdbärarna: köp ingen fisk ur ett akvarium där en fisk klämmer lite med fenorna även om de andra ser friska och pigga ut. Kan vara falskt allarm men det är bättre att vänta eller gå till en annan affär.

        Kommentar

        • ICEBOX
          • April 2004
          • 150

          #5
          Annars finns det rätt många hobbyodlare av ancistrus, har sett priser från 20 kr - fast då är ju fiskarna rätt små...

          Likaså finns det många (alla som har guppies?) som - frivilligt eller ofrivilligt - odlar guppy, och gärna säljer billigt...
          375 liter med 30-talet citrontetror, ett ancistruspar samt 15 ancistrusyngel, snart en grupp Ap. borellii och hantlar http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330639

          Kommentar

          • Mysaan
            • November 2004
            • 138

            #6
            Tack för svar. Nu vet jag ungefär vart det kommer landa.
            ICEBOX tyvärr bor jag bortom all redighet och ära så det finns mig veterligen inga hobbyodlare i min närhet.
            www.mysaan.net Smycken för alla

            Kommentar

            • davidvpt
              • October 2004
              • 33

              #7
              Ta en titt på Zoopets annonsmarknad. Verkar vara rätt bra fart på dessa vilket gör att du nog skulle kunna hitta någon som säljer billigt eller tom skänker bort fisk, även i dina obygder.

              Kommentar

              • Mysaan
                • November 2004
                • 138

                #8
                Tack för tipset jag har tittat där men ingen bor äns i närheten av mina obygder.
                www.mysaan.net Smycken för alla

                Kommentar

                • -piraya-
                  • November 2004
                  • 156

                  #9
                  Vill du kolla lite priser gå in på:

                  http://www.staffanstorpfiskimport.com/fiskar1.html

                  Ingen butik i dina trakter men kanske ändå lite hjälp för att jämföra priser.
                  /Mats

                  Juwel Vision 180
                  Eheim 2028

                  Juwel Rio 180
                  Aquarelle 2x30W, co2

                  Kommentar

                  • swetrot
                    • April 2003
                    • 966

                    #10
                    Piraya: Sådana priser har mig veterligen INGEN affär i Stockholmstrakten eller i mindre städer heller för den delen. Man får lägga till 50-100% för att hamna på de priser som i allmänhet råder för att Zoo-affärerna inte skall gå i konkurs.

                    Kommentar

                    • -piraya-
                      • November 2004
                      • 156

                      #11
                      Swetrot, jag har inte varit i butiken och handlat så jag kan inte säga nåt om kvaliteten på fiskarna eller hur mycket fisk som finns hemma, hittade prislistan på nätet och det är inte så ofta man hittar prislistor på fiskar.

                      Iofs är det väl ingen överraskning att butiker i Stockholm (eller andra storstäder) har mycket högre priser.
                      Är fiskarna fina så är det ju bara att glädjas över dem som har förmånen att kunna handla till låga priser.
                      /Mats

                      Juwel Vision 180
                      Eheim 2028

                      Juwel Rio 180
                      Aquarelle 2x30W, co2

                      Kommentar

                      Arbetssätt...