Afrikansk fjärilsfisk med Zebrapleco?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Twix
    • June 2015
    • 42

    Afrikansk fjärilsfisk med Zebrapleco?

    Hej!

    Undrar om det går att kombinera dessa två i samma akvarium där båda kan trivas? Tänker mig medelmycket ljus som är hyfsat planterat med mycket gömställen, sandsubstrat. Inte överdriven cirkulation men ändå inte stillastående, ett filter + powerhead tänker jag mig. Kanske 10ggr akvariets volym i cirkulation. Vad tror ni?
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    #2
    Hur stort är akvariet? Tror att det blir svårt att få till en lugn zon åt fjärilsfiskarna om akvariet är relativt litet.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Tycker inte heller att de passar så bra ihop för som Tyko skriver behöver fjärilsfiskarna en lugn zon och zebraplecons akvarie kan gärna "storma rejält.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Twix
        • June 2015
        • 42

        #4
        Ursprungligen postat av Tyko
        Hur stort är akvariet? Tror att det blir svårt att få till en lugn zon åt fjärilsfiskarna om akvariet är relativt litet.
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Tycker inte heller att de passar så bra ihop för som Tyko skriver behöver fjärilsfiskarna en lugn zon och zebraplecons akvarie kan gärna "storma rejält.
        Jag hör er, ställde frågan med viss optimism även om jag var rätt säker på svaret. Kommer tyvärr bara ha plats för ett akvarium, som får storleken 90x40x30 (LxBxH).

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Ursprungligen postat av Twix
          Jag hör er, ställde frågan med viss optimism även om jag var rätt säker på svaret. Kommer tyvärr bara ha plats för ett akvarium, som får storleken 90x40x30 (LxBxH).
          Då får du vackert välja.
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          Arbetssätt...