Gurami och platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bl4klocka
    • January 2020
    • 1

    Gurami och platy

    Hej!
    Har nyss köpt ett nytt större akvarium på 180 liter och funderar på vad jag ska ha för fiskar. De enda jag har just nu som fått flytta upp från mitt lilla är 7 kardinaltetror.Sen vill jag ha Pansarmalar, Gurami, Platy, Räkor och någon algätare. Blir det på tok för många fiskarter? Och hur många av varje är lagom att köpa? Jag vet att det finns massa olika pansarmalar och massa olika sorters Gurami, och där har jag inte bestämt mig vilken sort. Beror ju lite på vilka sorter som finns i affärerna också tänker jag.
    Tack på förhand för alla tips och råd!
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Hej, jag tycker det verkar bli lagom. 180 L är ju ett rätt stort akvarium. Vad gäller algätare så är räkor bra på att äta alger (i varje fall amanoräkor) och snäckor är också bra på det (särskilt s.k. zebrasnäckor (billiga) eller "red racer" (dyra)). Så om du har det så behöver du kanske ingen specifik algätare. Köp minst så många av arten som rekommenderas på zoopet är mitt tips om det är en fisk som ska vara i grupp eller i stim. Vilken sorts gurami spelar stor roll för hur många man kan ha. Ofta har man bara en hane och en hona.

    Kommentar

    Arbetssätt...