råd/tips på fiskar i ett 375l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallengren
    • August 2019
    • 4

    råd/tips på fiskar i ett 375l akvarium

    hejsan

    jo det är så att jag har skaffat mig ett 375l akvarium, och kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska ha för fiskar i.
    skulle vilja ha lite större fiskar , som passar bra. så skulle gärna vilja ha lite rekommendationer på vad man kan ha

    tack i förhand
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    #2
    Vad för typ av fiskar gillar du? Tänker du försöka hålla dig till arter från samma världsdel eller spelar det ingen roll? Vill du ha fiskar som ”bara” är fina att titta på eller är du ute efter ett intressant beteende? Det blir lättare att ge råd om vi vet lite mer om vad du söker.

    Kommentar

    • Hallengren
      • August 2019
      • 4

      #3
      Gillar sydamerika fiskar, Amazonas, samt större fiskar, har haft påfågel ciklider förr men är ju lite litet med 375l för såna. Men i den stilen gillar jag. samt större malar gillar jag,

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        #4
        Kanske en grupp bolivianska fjärilsciklider, ett större stim tetror (tex citrontetra), ett gäng corydoras och ett par/en trio av någon passande apistogramma kunde funka? Möjligen skulle du kunna ha några scalarer också. Otocinclus är en mal som inte rövar rom så ett stim sådana kan också bli bra.

        Kommentar

        • Hallengren
          • August 2019
          • 4

          #5
          Okay, har några scalarer i mitt 250l akvarium, har haft segelfens pleco då när jag hade mina påfågel ciklider.. Men han var glups jäkel, åt dom från påfågel ciklider, men låt för att äta alger och sånt.

          Kommentar

          Arbetssätt...