electric blue acara vad gör de?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilltoker
    • April 2019
    • 3

    electric blue acara vad gör de?

    Hej alla är ny till akvarie och har 5 electric blue acara. De finns 2 som dansar runt vara och skakar på sig ett tag sen suger de tag om varandras läppar och dansar ​​​​​runt i akvariet....

    Försöker de para sig. Eller är det dominans så jag vet om jag måste skaffa en parnings akvarie Eller bråkstake akvarie till =)
    Senast redigerad av Lilltoker; 22 April 2019, 01:32.
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #2
    Det var ju några dagar sedan du ställde frågan...
    Ja detta beteende brukar vara upptakten till leken, men jag har sett att bland annat skalare och hantelciklidshanar (ja tillsammans med artfränder då för att undvika hänsyftningsfel) kan utkämpa maktkamper genom att ha dragkamp genom att fatta varandras läppar och käkar.
    Men då de skakar sig framför varandra och dansar runt liksom Homo sapiens beteende på dansgolvet , ligger det nära tillhands att utgå från att det är en parning på gång!

    Hur gick det sedan?

    Kommentar

    • Lilltoker
      • April 2019
      • 3

      #3
      Ursprungligen postat av Björn J.
      Det var ju några dagar sedan du ställde frågan...
      Ja detta beteende brukar vara upptakten till leken, men jag har sett att bland annat skalare och hantelciklidshanar (ja tillsammans med artfränder då för att undvika hänsyftningsfel) kan utkämpa maktkamper genom att ha dragkamp genom att fatta varandras läppar och käkar.
      Men då de skakar sig framför varandra och dansar runt liksom Homo sapiens beteende på dansgolvet , ligger det nära tillhands att utgå från att det är en parning på gång!

      Hur gick det sedan?
      Hittil har det blivit 3 kullar eller vad det kallas men 2 blev yngel
      Första är 3 månader gamla
      Tredje ynglen e 3 veckor gamla

      Hade inte rättigheter att lägga bilder

      Kommentar

      Arbetssätt...