Algätare till akvarium med Molly och Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stevengerrard
    • September 2018
    • 6

    Algätare till akvarium med Molly och Guppy

    Behöver förslag på algätare. Har fått en hel del gröna alger också lite tofsalger (heter de så?) på några växter. De ska trivas tillsammans med molly och guppy. De får jättegärna finnas på arken zoo då det ligger rätt så nära där jag bor
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Amano-räkor (Caridina multidentata) äter en del alger från växter. De är tåliga. De förökar sig inte i sötvatten.

    För att inte få för mycket alger måste man emellertid se till att inte mata med för mycket fiskmat och att ha mycket växter som kan konkurrera med algerna. Om du inte har flytväxter skulle jag rekommendera dig att skaffa det. Det är också bra att låta växter växa upp ovanför vattenytan. Vid kontakt med luften får de tillgång till luftens koldioxid och därmed större konkurrenskraft.

    Kommentar

    • stevengerrard
      • September 2018
      • 6

      #3
      Ursprungligen postat av stefant
      Amano-räkor (Caridina multidentata) äter en del alger från växter. De är tåliga. De förökar sig inte i sötvatten.

      För att inte få för mycket alger måste man emellertid se till att inte mata med för mycket fiskmat och att ha mycket växter som kan konkurrera med algerna. Om du inte har flytväxter skulle jag rekommendera dig att skaffa det. Det är också bra att låta växter växa upp ovanför vattenytan. Vid kontakt med luften får de tillgång till luftens koldioxid och därmed större konkurrenskraft.
      Våra växter mår tyvärr inte så bra, de heller. Har blivit typ genomskinliga.

      Kommentar

      Arbetssätt...