Letar efter mer fisk - hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddsing
    • December 2007
    • 12

    Letar efter mer fisk - hjälp!

    Jag är ute efter lite mer fisk till mitt akvarie med påfågelciklider (530 liters) och även till mitt andra kar som är ett sällskapskar (450 liter) där i har jag platinum scalarer och är ute efter mer fisk i bägge karen så skriv gärna några fiskar ni skulle rekommendera, tack på förhand
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Innan jag eller någon annan svarar tycker jag att det är på sin plats att vi vet vad du har för invånare redan i akvarierna.

    Om de tex redan har tillräckligt med fisk så ska det ju inte tipsas om mer.

    Påfåglar tex behöver i längden större än 530l då de kan bli riktigt stora speciellt fall de också ska ha sällskap.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Ursprungligen postat av freddsing
      Jag skrev vad för invånare jag har i bägge karen, påffarna vet jag kommer behöva större utrymme och jag ska senare införskaffa mig ett 720 akvarie minst men det var inte min fråga så håll dig gärna till frågan

      4 platinum scalarer i 450 karet

      6 mindre påffar som kommer bli 2 när jag har hittat ett par inom gruppen och dem går i mitt 530 kar
      Många som skriver tex "Vad kan jag ha med skalare i 300l?" skriver inte alltid vilka eventuella andra arter de har såsom tetror, barber, ungfödare och malar.

      Angående påfåglarna så ville jag bara försäkra mig om att du inte ovetande hade för litet, inte för att vara jobbig utan för fiskarnas väl.

      Till påfåglar kan man ju ha tuffare malar och fengäddor om jag inte har helt fel (påfåglar är inte min starka sida).

      Till skalarer är det väl främst fantasin och utrymmet som sätter gränser, du kan ha de med ungfödare, barber, rasboror, dvärgciklider, malar och udda fiskar som Afrikansk knivfisk.
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      Arbetssätt...