Apistogramma med Palettciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uytrewq
    • July 2012
    • 2

    Apistogramma med Palettciklid?

    Hej.
    Jag undrar om det går bra att ha ett par apistogramma (eller andra amerikanska dvärgciklider) i mitt akvarium där jag har ett palettciklidpar? Akvariet är på 225 liter med många växter samt gömställen bland stenar och lerkrukor. Övriga fiskar är siamesisk algätare, svart neontetra, kopparbarb och ancistrus.
    Om det går bra är det någon art som är mer lämplig? Samt någon jag bör undvika?
    Tacksam för svar.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Jag skulle undvika om jag vore dig.
    Paletterna lär ta över akvariet och inte låta apistogrammorna eller annan amerikansk dvärg få möjlighet till revir.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • uytrewq
      • July 2012
      • 2

      #3
      Tack, jag antog att det var så. Får leta upp ett till akvarium istället.

      Kommentar

      • Björn J.
        • November 2017
        • 1049

        #4
        Ursprungligen postat av pikachu
        Jag skulle undvika om jag vore dig.
        Paletterna lär ta över akvariet och inte låta apistogrammorna eller annan amerikansk dvärg få möjlighet till revir.
        Håller med, men vet av erfarenhet att det en gång funkade men då i ett 375 litersakvarium, med många grottor och andra barriärer och täta bestånd av både svärdsplanta och vallisneria. men det blev emellanåt skärmystningar ffa mellan hanarna när det var lek och yngelvård, och det var det ganska ofta.
        Köp ett större stim med kardinal- eller andra tetror istället!

        Kommentar

        Arbetssätt...