Trivs scalarer ihop med siamesiska algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Trivs scalarer ihop med siamesiska algätare?

    Hej! Som jag skriver i min projekttråd ska jag ha bl.a. sju scalarer i ett 570L-kar. Funderar nu på om det räcker med otocinclusar som algätare eller om jag också kan släppa i tre (eller fler) siamesiska algätare. I dagsläget går siameserna i ett 240L tillsammans med ett antal andra fiskar som också ska flytta till 570-karet sedan. Utöver att siameserna käkar yngel med god aptit kommer de bra överens med de andra fiskarna och jag upplever dem varken som stökiga eller bråkiga. De simmar ju dock snabbt och är rätt livliga. Så jag undrar om de kan passa ihop med scalarer eller om det blir för stökigt för scalarerna. Finns det någon med erfarenhet av denna mix? Karet är 160x60x60. Tacksam för svar!
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    #2
    Har 6 siameser med 3 scalarer i ett 500liters utan något porblem, siameserna är rätt så stora och håller sig mest vid bottnen. Rekommenderar dock några fler än tre siameser då de uppskattar sällskap.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      #3
      Tack så mycket! Då kanske jag vågar testa och dessutom köpa några fler än de tre jag redan har. Uppskattar verkligen att du tog dig tid att svara!

      Kommentar

      Arbetssätt...