Större fisk till 54 liters akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TeamE

    • November 2017
    • 5

    Större fisk till 54 liters akvarium?

    Jag har ett 54 liters akvarium med ett stim Galaxyrasboror och lite Amanoräkor. Undrar om det finns någon lite större fisk man kan hålla i det som fungerar bra med de andra invånarna. Har använt sökfunktionen men de flesta jag hittar verkar kräva ett större akvarium om de hålls med andra fiskar.

    Vill att det ska vara en något större fisk, 7 cm och uppåt. Helst asiatisk. Kampfisk hade varit optimalt om det är möjligt men det verkar som att den bör ha större akvarium om den går med andra fiskar. Ska gå att hålla 1 eller max 2. Eller bör jag hålla mig till de jag har?

  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #2
    Ja håll dig till det du har.
    Kan spontant kännas som om det är svårt att få plats med någon mer fisk i den begränsade volymen.

    Kommentar

    • codehacker
      • December 2017
      • 29

      #3
      Jag har också ett 54 L. Funkar bra med ett 10-tal platy, ett par malar, 5 guppy, 5 neontetror och lite annat smått. Mycket växter /filter och sån skit.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Ursprungligen postat av TeamE
        Jag har ett 54 liters akvarium med ett stim Galaxyrasboror och lite Amanoräkor. Undrar om det finns någon lite större fisk man kan hålla i det som fungerar bra med de andra invånarna. Har använt sökfunktionen men de flesta jag hittar verkar kräva ett större akvarium om de hålls med andra fiskar.

        Vill att det ska vara en något större fisk, 7 cm och uppåt. Helst asiatisk. Kampfisk hade varit optimalt om det är möjligt men det verkar som att den bör ha större akvarium om den går med andra fiskar. Ska gå att hålla 1 eller max 2. Eller bör jag hålla mig till de jag har?
        Kör på en Kamphane du, det borde inte vara några problem, vissa hanar är ju psykopatiska och försöker mörda allt men ser du bara att den går med annan fisk sedan innan så är det i typ 98% av fallen lugnt.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Ursprungligen postat av codehacker
          Jag har också ett 54 L. Funkar bra med ett 10-tal platy, ett par malar, 5 guppy, 5 neontetror och lite annat smått. Mycket växter /filter och sån skit.
          Det var en lite väl kraftig belastning och platy bör inte gå i ett akvarium på under 100l då de inte får ordentligt med simutrymme.
          Neontetror ska dessutom vara minst 10 st och tom det är i minsta laget.
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • codehacker
            • December 2017
            • 29

            #6
            Ursprungligen postat av pikachu

            Det var en lite väl kraftig belastning och platy bör inte gå i ett akvarium på under 100l då de inte får ordentligt med simutrymme.
            Neontetror ska dessutom vara minst 10 st och tom det är i minsta laget.
            Håller med dig - men det är vad som finns i burken jag fått ärva. Kommer fixa ett större akvarium snart så dom får lite mer rum.
            Trots allt tycks platy trivas bra eftersom de förökar sig.
            Senast redigerad av codehacker; 02 March 2018, 18:46.

            Kommentar

            Arbetssätt...